Akut! Tips på lugnande tillskott som funkar!!

Sv: Akut! Tips på lugnande tillskott som funkar!!

Trikems Fokus är ett tillskott som verkligen fungerar. Tidigare har jag använt bara MG tillskott extra men nu testat Fokus och det är helt klart överlägset bättre. Men sen finns det även de hästar som tyvärr blir hyper i huvudet av just Lucern både med och utan melass. Har du provat annat foder genom åren?

Sv: Akut! Tips på lugnande tillskott som funkar!!

Hitta en tränare som kan detta med hästhantering "på riktigt" och som kan hjälpa er med just detta. Det finns gott om exempelvis westerntränare som har tips och trix och där du får ta tid på dig och träna din häst att bli lugnare. Att träna för en tränare i annan diciplin betyder inte att du automatiskt byter ridsätt, bara att du tänker utanför boxen.

Jag tvivlar inte en sekund på att det går att hjälpa även din häst att klara av en träning på bortaplan med andra hästar men du får kanske se situationen helt annorlunda, dela upp det i flera små delmål och vara openminded att testa nya knep.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 215
Senast: QueenLilith
·
Hästhantering Nu behöver jag alla tips jag kan få! Har en ny häst här hemma, en unghäst närmare bestämt. Tidigare ägare (och uppfödare) har haft...
Svar
17
· Visningar
4 248
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 494
Senast: Urigurien
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 666
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25