Höpellets till 32-årig häst..OK.. hur mycket då?

Sv: Höpellets till 32-årig häst..OK.. hur mycket då?

Så skönt med solskenshistorier om äldre hästar.
Min gamling fickfoderinpackningar av lucernhack som var för grova stickor . Om hon tröttnar på dieten så kan nog kr---t fibermix vara något. Min nya pålle gillar det skarpt. Gärna uppblött med varmt vatten. Vi får hoppas på en till sommar för damen.
Thermobar så att hon inte dricker för lite och får kolik är bra nu när det blir kallt.
Såg ett program från Norge, den hästen var 40+.

Sv: Höpellets till 32-årig häst..OK.. hur mycket då?

/

Kvarnbyfoder har två produkter som passar bra till hästar med tandproblem, det är Vitafor Lucern, lucernpellets utan melass som dessutom är lucern, inte som Spannex Lucern som består av gräs och klöver.

Vitafor Derby som man blötlägger till en gröt, endast 7,6% i stärkelse, innehåller mald betfiber, kornkli, linfrökaka, vetekli, lucernmjöl, vete, melass, rapsolja och druvsocker.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, jag har ett 17 årigt sto som är insulinresistent. Problemet är att hon är tunn och har svårt att lägga på hull. Hennes revben syns...
Svar
19
· Visningar
2 912
Senast: Desiree2
·
Hästvård Vetetrinären har konstaterat att mitt 25-åriga halvblodssto har en skada/inflammation i en tand efter en gammal tandfraktur. Hon äter...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
10 748
Foder & Strö Min häst må vara en Islandshäst på pappret, men i verkligheten verkar jag ha köpt mig ett fullblod. Hästen är extremt svårfödd. Dessutom...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
9 208
Senast: ufot
·
Foder & Strö Jag har en 30 årig connemara ponny som hållit hullet fint tills hon blev 29. Vi har haft regelbundna besök hos vet för koll av tänder...
2
Svar
24
· Visningar
1 862
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar