Pålagringar i hovleden, varför?

Sv: Pålagringar i hovleden, varför?

Håller med men hon kanske är smart.
I stället för att skriva ett nytt inlägg hela tiden så kopierar hon bara sitt första å enda inlägg och sprider det som en löpeld genom trådarna.:crazy:

Hennes trovärdighet hos mig va stor i hennes första inlägg, sedan kom det ena avslöjandet efter det andra. :(

Jo, men det är så på dessa Häst Forum Sites, alla är expert - alla kan allt;

Minns när jag var ung:
I knew it all, then the older I got and the more horses I workd I realized how little I knew;
Now that I am old all I know is whatever I did know seem too work.
And it´s still working :D

Senast ändrad:

Och på vilket sätt förhindrar en korrekt verkning att en häst med felaktig benställning, felaktig sadel, som rids dåligt som har ärftliga deffekter etc inte får problem med smärtor, pålagringar eller andra problem.

Felaktig verkade hovar kan skapa problem, korrekt verkade hovar kan motverka problem inom många områden till viss gräns men korrekt verkade hovar är inte någon granti för att hästen förblir frisk, det finns fler variabler där.

Hela poängen är att visa på en särskild sorts felaktig verkning som är väldigt vanlig idag, som ger hästar mycket stora problem vid bara en liten - till synes obetydlig avvikelse, som inte betraktas som inkorrekt idag och inte heller sätts i samband med dagens hållbarhetsproblem. En bortglömd kunskap. MVH

Hela poängen är att visa på en särskild sorts felaktig verkning som är väldigt vanlig idag, som ger hästar mycket stora problem vid bara en liten - till synes obetydlig avvikelse, som inte betraktas som inkorrekt idag och inte heller sätts i samband med dagens hållbarhetsproblem. En bortglömd kunskap. MVH

Poängen blir liksom pankaka när du drar upp din teori gång på gång i diverse trådar och ofta såsom att det med säkerhet är dålig verkning som är problemet, varför skapar du inte en egen tråd där du presenterar din teori och vad du har för belägg? Det finns ingen anledning att per automatik tro att du har rätt och i stort sett alla andra fel, jag tro inte någon här är enig om att flertalet hältor/rörelsestörningar skulle kunna undvikas enbart genom att sko hästarna enligt din syn på hur det ska se ut.

Att informera på individnivå, till den som uttrycklligen söker svar, ger människor möjlighet att själva titta på sin häst och andra och fundera över om det kan vara rätt eller inte. Så har jag väl tänkt. Det har aldrig varit min avsikt att försöka sprida en sorts kollektiv chock genom en tråd med titeln " Minst 80% av Sveriges hästar verkas på ett sätt som förstör ridbarheten och hållbarheten."

Eftersom det handlar om information som visar på ett stort problem så kanske den möter motstånd av olika slag i vilken form den än presenteras, det är inte mer än mänskligt att inte vilja ha mer problem än de man redan har. Det är mycket möjligt att det kunde gjorts bättre men så tänkte jag. MVH

Att informera på individnivå, till den som uttrycklligen söker svar, ger människor möjlighet att själva titta på sin häst och andra och fundera över om det kan vara rätt eller inte. Så har jag väl tänkt. Det har aldrig varit min avsikt att försöka sprida en sorts kollektiv chock genom en tråd med titeln " Minst 80% av Sveriges hästar verkas på ett sätt som förstör ridbarheten och hållbarheten."

Eftersom det handlar om information som visar på ett stort problem så kanske den möter motstånd av olika slag i vilken form den än presenteras, det är inte mer än mänskligt att inte vilja ha mer problem än de man redan har. Det är mycket möjligt att det kunde gjorts bättre men så tänkte jag. MVH

Jag efterlyser fakta, utan forskning faller dina åsikter platt just för att de är åsikter. Vad baserar du dina kunskaper på? Utan uppföljande information så är det svårt att ta till sig dina åsikter då min egen erfarenhet talar emot. Just nu informerar du att du har en icke underbyggd åsikt.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 155
Senast: Kilauea
·
Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 552
Senast: Liten
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
739
Senast: tara
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 920
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21