Halm,spån,torv eller pellets?

Sv: Halm,spån,torv eller pellets?

:S Oj, ja. Mina damer är renliga, framförallt den äldre som har ena delen av boxen som toa och "bor" i den andra. Den yngre är mer normalrenlig, men drar inte runt något och det är mockat på fem minuter, max. När jag tänker efter så är det alltid lättmockat med mina två, men ännu mer lättmockat på spånpellets.

(De står främst på lösdrift, men då och då står de på box av praktiska skäl.)

KL
För egen del gillar jag spån bäst. Blir fräsht i stallet och lätt att hålla boxen torr och fin.
Minuset är att det är ett h-te att sopa i stallgångarna - alltid spån hur mkt man än sopat....

vi har halm till hästarna, då vi tar egen halm och ur hästarnas perspektiv tror jag de föredrar halm då det alltid finns ngt att pyssla med under innetimmarna i boxen. Jag tycker inte det är särskilt jobbigt att mocka, bara man har tekniken. Mockar med spångrep för minst slöseri på ren halm som annars följer med grepen.

Vintertid med stadiga minusgrader lägger jag gärna permanentbädd med spån i botten och halm över. DÅ blir det lättmockat minsann - samt superfräsht.

Vad använder du för grep när du mockar spånpellets? Vi har precis gått över på det,tycker det är svårt att få med alla småbitar till hästarna som trampar runt. Någon med tätare mellan "pinnarna",finns det?

Vad använder du för grep när du mockar spånpellets? Vi har precis gått över på det,tycker det är svårt att få med alla småbitar till hästarna som trampar runt. Någon med tätare mellan "pinnarna",finns det?

jag har aldrig lyckats med det:(, bara fått acceptera att det är så.

Liknande trådar

Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
589
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Jag ska flytta min häst till stall och själv köpa in strö efter att ha haft honom på lösdrift där strö ingick. Jag har således aldrig...
2
Svar
26
· Visningar
2 850
Senast: warg
·
Hemmet Som en relativt van användare av utedass så är jag (smärtsamt) medveten om att de kan vara allt från helt luktfria till att lukta helt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 016
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
535
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama