Alternativ behandling vid ledinflammationer

Sv: Alternativ behandling vid ledinflammationer

Man har kommit fram till att placeboeffekten är mycket underskattad.
Tror man tillräckligt mycket så hjälper det till i vissa fall att tillfriskna fortare.
Homopat medecin bygger på att vattnet kommer ihåg det aktiva ämnet. Sen späds det kopiöst så något av det Aktiva ämnet finns inte kvar i "medecinen"
Vetrinärbehandling av inflammation, lång vila 6 mån minst, samt se över vad som orsakar skadan. Det är efter verinärbehandling som man kan ta till andra alternativ för att få hästen frisk och hållbar.

Liknande trådar

Hästvård Min häst har nu gått på bete 1 vecka, och ska gå 1 vecka till innan jag gör något drastiskt. Men jag tänkte ändå kolla upp lita saker...
Svar
13
· Visningar
3 954
Senast: Docka
·
S
Hästvård Mitt halvblodssto (tävlingshäst i hoppning) född 1994 är diagnostiserad med kotledsinflammation och behandlad tre gånger i framkotorna...
Svar
8
· Visningar
2 211
Senast: Werze
·
Hästvård Vet inte om jag rapporterat de senaste klinikbesöken eller ej, men om det fortfrande finns nån som är intresserad så är här del...
Svar
8
· Visningar
1 541
Hästvård Nu behöver jag hjälp! Jag är villig att prova allt tror jag... Hästen är 4 år och skadan har skett i hagen - dvs traumatisk - inte pga...
2
Svar
26
· Visningar
5 727
Senast: zia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka