Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vi har en vattenbalja (svart plast) i hagen, rymmer ca 50 liter. Vi fyller på dagligen och skurar den vid behov (ca varannan-var tredje...
Svar
11
· Visningar
3 307
Senast: Buck
·
Hästvård Hej, Är det någon som vet om man måste ta blodprov när hästen har feber för att få resultat på anaplasma? Visar blodprovet inte något...
2
Svar
32
· Visningar
5 009
Senast: Lindsen
·
Hästvård Igår blev min häst skodd och hovslagaren råkade raspa för djupt på H-bakhov så att det började blöda. Han sa att det absolut inte var...
Svar
2
· Visningar
1 657
Foder & Strö hejsan! Jag har en kallblodstravare på 17 år som har en hel del övervikt. Jag har precis tagit över honom och där han varit innan har...
Svar
4
· Visningar
1 387
Senast: Bufera
·
Hästvård Hur fungerar era hästar med spatt? Även de som glidlederna växt ihop på, är de stelare än andra? Kan ni träna som vanligt och hur brukar...
Svar
1
· Visningar
729
Senast: Korven
·
Hästvård Att klippa sin häst? Min häst blir nog klippt i slutet på månaden.. Han är inte frusen av sig. Kommer att bli en typ av...
Svar
10
· Visningar
1 640
Senast: SusieQ
·
S
Hästvård hej! Har någon erfarenhet på skolios på sin häst? jag har en 7-årig KWPN-hingst som påstås ha skolios i ryggen. Då jag köpte honom som...
Svar
2
· Visningar
2 769
Senast: Tippie
·
Hästvård Har ett paintföl på 5 månader som växt oerhört mycket. I somras blev han lite hängig i enaframknäet men med nattvila i box samt...
Svar
7
· Visningar
4 061
Senast: Chinadoll
·
Svar
13
· Visningar
2 658
Senast: lundsbo
·
Hästvård Hej alla. Vänder mig till er kloka bukare om vad jag borde göra. Flytta gärna tråden om den hamnat fel. Jo, min häst flytta i slutet av...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 158
Hästvård Jag köpte en häst i maj från en ridskola. Han har gått där i ca 15 år. När han kom så var han lite stressad o visade sadeltvång. Men...
2
Svar
29
· Visningar
5 224
Senast: clubman
·
Foder & Strö Vad är vitsen med att ge kopparn i sulfatform? Hur, var och när tas det upp av hästen?
Svar
10
· Visningar
4 778
Foder & Strö När ni räknar foderstat vad räknar ni på då? Förra året lärde jag mig räkna på omsättbar energi, smältbart råprotein, TS, Ca, P, Mg...
2
Svar
29
· Visningar
2 636
S
Hästvård Skulle ni göra det? Det är en valack som ska användas i sporten av mig och min syster, förhoppningsvis på högre nivå. Den är vet...
Svar
11
· Visningar
6 981
Senast: WallE
·
Hästvård Idag hittade jag min häst skadad i hagen. Hon har ett sår, ca 1 cm i diameter, ser inte djupt ut och jag tror inte sticksår. Ser ur som...
Svar
17
· Visningar
4 998
Senast: MiaMaria
·
Hästvård Någon som testat vetekudden Hot horse till sin häst? Funderar på en sådan till min häst. Har en själv och den funkar bra vid nackvärk...
Svar
1
· Visningar
862
Senast: palle
·
Hästvård Om man genom att se blödningar i lamellränderna nu i oktober får bekräftat att den korta perioden av stelhet under sommaren förmodligen...
Svar
10
· Visningar
2 168
Senast: domesticus
·
Foder & Strö Min ena ponny (mycket lättfödd) är konstigt nog rätt kräsen. Han tvärvägrar äta någon som helst mat med mineraler på. Både doft och smak...
Svar
18
· Visningar
3 670
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö kanske redan finns en tråd om detta, såg iallafall ingen! Det är såhär att min häst varit lös i magen en längre tid nu, ca 3-4...
Svar
13
· Visningar
1 556
Hästvård Hej. Min kompis har precis fått hem en ny ponny som har insektsexem. Självklart har han täcke och får medel mot insekter. Men, det...
Svar
6
· Visningar
2 948
Senast: Boll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka