Sulor utan söm

Sv: Sulor utan söm

Det var alltså inte snösulor jag for efter. Jag har en häst som har tunn sula och lätt blir ömfotad och vi har väldigt tuffa grusvägar runt oss. Då jag just nu av olika skäl inte vill ha permanenta sulor på honom funderade jag på att försöka sätta i sulor just när vi ska träna lite längre och inte kan undvika nämnda grusvägar. Och för att inte skapa diskussion kring varför han har tunn sula osv, jadå, han är under mkt noggrann skötsel av godkänd hovslagare och vi har en plan:-)

Aha då förstår jag ^^

Det enda tipset jag kan ge dig är att sätta på en sula med söm :) Då har du den både på plats och du slipper risken att den åker av under ridning.

Dock vill jag tillägga att jag inte har använt en så där joursula, så jag har ingen erfarenhet om just den, men som jag kan se på bilder och läsa om det så förstår jag varför den inte håller sig kvar ... *ingen förvåning där*. Jag vet inte om den sulan är ens till för att användas när man rider heller, för den ser "för dåligt sätt" till det.

Jag tror säkert att du och din hovslagare vet vad ni gör och har en plan :) Inga tvivel där ifrån min sida!

Hoppas du hittar en lösning snart! :)

Jag har bra erfarenheter av joursulan. Man måste dock se till att mäta upp hoven ordentligt när man beställer ( mät bredd + längd eller rita av skorna och skicka in så gör de efter måtten utan xtra kostnad) och att sedan passa till den rätt med hjälp av en bra sekatör - då sitter de utmärkt och fungerar både på snö och grusväg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
760
Senast: Ajda
·
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 996
Senast: QueenLilith
·
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 213
Senast: Lyan
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 403
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III