Förbättra pälskvalitet?

Sv: Förbättra pälskvalitet?

S J?

Coolt att märka sådan skillnad på båda. Vet du vad skillnaderna var i mineralfodren? För jag antar de gick på samma mängder o kvoter av makromineraler? Räknar du på mikromineraler?

Nu har jag en bonde som är noga med sina markanalyser o har bra värden från år till år, men jag vill ha dolomitkalket samt kiseln.

Jag har ju op. min stora för birkelandsfragment båda bak så för mig är det viktigt.
Sen ger jag fri tillgång på silaget så givan är inte konstant.

Jag känner mig trygg med chevinalen. Man har väl gått igenom det sortiment som finns, men..Ger olika även där efter prestation o andra parametrar.

Jag som är som jag är... tror inte på att ALLA individer har samma upptag. det är nog en ganska komplicerad process.
blodprov eller hårprov är nog enda sättet att VETA.

Jag fattar inte alls. Vad är S och J? Chevinal känner jag till.

Vad har du för analyser på ditt grovfoder och vad räknar du på? Om du själv har analyser/räknar alltså :-)

Steel joint:)

Jag räknar inte. Jag vill bara veta värdena på silaget. Basfödan. Men de ligger ganska lika från år till år iom att den stora silageproducenten är noga.
Jag har ingen aning om hur många MJ hästarna får:p
Massor troligen.
Nej de äter inte upp allt o jag väger inte spillet heller:meh:

Ja o jag HOPPAS att det är skapligt rätt ute...

Hästen som jag har haft sedan den var föl är lika ridbar som den var som i "sina bästa år" o är snart 23-är tacksam för var dag:love:

Den är aldrig sprutad i en led, men vad vet jag....

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka