Sjuk häst?

Sv: Sjuk häst?

Kl
Har lite samma problem med min ponny. Fick tipset om bakjäst och har börjat ge det nu i hans betfor. Nu läser jag ju dock här att betfor inte är bra för vissa magar så då är det ju bäst att jag slutar med det ifall. Men hur sjutton ska jag då få i honom jästen?:eek:

Jag ger mina hästar jästen bart. De äter den gärna direkt ur handen som godis. Prova, din häst kanske också äter den bart.

Jag brukar ge bakjäst under 7-10 dagar i samband med foderbyten/betessläpp/installning.
Alla fyra hästarna äter jästen direkt ur handen.

Liknande trådar

Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 423
Senast: Bobloblaw
·
Hästvård Någon annan som har en seg häst nu i sommarvärmen? Tycker min har sett ovanligt trött ut nu ett par dagar. Ser väldigt trött ut i...
2
Svar
30
· Visningar
3 555
Senast: MM
·
Hästvård Min ena häst börja bli hängig under tisdag-onsdag förra veckan, kontaktade veterinär på tordagen då benen börjat svullna på henne, fick...
2
Svar
21
· Visningar
4 148
Senast: Hemi
·
Foder & Strö Min 32-åriga dam behöver min och ER hjälp. Hon är en islandshäst i hyfsat skick och pensionär, dvs "ansvarar" för ungdomarna i hagen...
2
Svar
21
· Visningar
9 453
Senast: Natasja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka