Häst som plockar ner hinken från väggen.

Sv: Häst som plockar ner hinken från väggen.

Den välter min häst lätt som en plätt bort hinken ifrån, så jag ser fram emot tips här också för han har samma "hobby" som ts häst

Vi spände fast hinken med ett spännband i ca en vecka, när det inte gick gav hästen upp, det efter åratal av hinkleken "kast med liten hink".

Det som fungerat bäst på min häst som välter ut hinkar är antingen hängande i grimskaft (pistolhake) i ett hörn eller en sådan mjuk hink stående på marken, typ flexi trug (de går ju sparka på utan att de välter eller går sönder).

Vi körde en sån där ring som man sätter hela hinken i sen spände vi fast det hela med ett spännband och när pålle märke att det inte gick så lunde vi ta bort spännbandet och nu får hinken vara :)

Jag har också sådana ringar att sätta ner hela hinken i :) Funkat bra i alla år!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 810
Senast: cewe
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 679
Senast: Calmiche
·
Hemmet Det här en är lååååång historia och man kan nog inte ha så mycket mer otur än vad vi har haft. Jag och sambon började kika runt på hus...
51 52 53
Svar
1 055
· Visningar
177 366
Hästhantering Har en 12-årig valack på foder sedan ca. 2 månader tillbaka. Tyvärr har han en hel del dumheter för sig. Ska man leda honom in ifrån...
Svar
10
· Visningar
1 861

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka