Foder som ger enbart energi (MJ)

Sv: Foder som ger enbart energi (MJ)

Kl

Nu kanske du löst det men jag köpte häromdagen Hippo Kompeet. Lika mycket energi som olja och inte protein. Fast helt smaklöst pulver. Tänkt till morsans häst som är helt hopplös på att äta.

Tackar!
Det ska jag skriva upp att ha och testa om behov uppstår.

Fast din häst var lättfödd väl eller minns jag fel? Då bör du nog inte ge den detta :p

Mitt "Kl" (=knapplån) i början av inlägget visar att jag inte riktade inlägget till dig utan bara skrev ett allmänt inlägg i tråden :)

Hippo Kompeet - lät intressant! Kollade lite på hemsidan och verkar va helt nytt ? Du har inte sett något innehåll någonstans? :)

Equ...sana hur det nu stavas säger inget annat till sina återförsäljare än att det är vegetabiliskt fett som är behandlat så att det är ett smak och luktlöst pulver med samma energi som olja. De anger inte heller något om omegahalterna. Inget sätt jag gillar alls men måste testa på den superkräsna.

Enligt min ÅF alltså :-)

Hade velat testa Equi-Jewel oxå men en sak i taget.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 318
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
535
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 017
Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
437
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama