Hovar, vad tycks?

Sv: Hovar, vad tycks?

Sv: Bakbenshälta - hjälp
Nu har vet varit här.. Han såg inte problemet förrän han gjorde böjprov. Då visade han lite lite hälta och vet såg vad jag menade med kotan. när jag longerade såg han att han är trippig/ tar korta steg, och ojämn. Han har sett Hästen innan och tyckte också att han verkade slö och ledsen.. Så han tog blodprov för fästing burna sjukdomar och skickar på analys. Och höger kota behöver röntgas.. Han tyckte inte att han var spec svullen och har inte jätte ont, men han såg att han har en ostabilitet i höger kota och är lite lite varm. Men jag skulle vänta med röntgen tills provsvaret har kommit.

Så nu får han finadyne och vi får vänta på provsvaret :/

Nu har jag fått provsvaren. Negativt på borrelia alltså 0. Och erlichia hade han 1:80, vilket vet sa var negativt. Så nu återstår det att röntga kotan hö bak.. Det blir imorgon ef.
Han mår bra nu och är pigg, han ska äta finadyne tills imorgon, och sen får vi se vad plåten visar.. (Livrädd)

Uppdatering!
Veterinären var ute i måndags och röntgade båda bak kotorna. Det var rena, helt perfekta! De "förhårdnader" han har strax ovanför kotan syns inte på röntgen.

Så igår fick han nya skor och jag skrittade honom en kort runda.
Denna gången fick han classic roller fram och vanliga bak.

Så nu hoppas jag att han är bra! Känns så jäkla skönt att hans kotor var så fina :)
Får hem plåtarna om några dagar, ska se om jag kan lägga upp dem här, om någon vill se dvs :D

Liknande trådar

Hästvård Hej på er. Den 30 april behandlades min häst för hålvägg på klinik A. Det öppna såret i hovväggen lämnades öppet och hästen skoddes med...
Svar
7
· Visningar
1 603
Samhälle Såg att @Görel tipsat om denna på annat håll men den är för intressant att inte få en egen tråd. Intressant i betydelsen hur ett - vad...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 474
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 873
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 519

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Lymfangit
  • Miklem träns !