AME Produkter

Sv: AME Produkter

*kl*
Min blev jätte sjuk utav deras formula 12 :mad: Kommer aldrig köpa eller ge den skiten till någon häst igen...

Jag ger mineralerna åt min häst,biopromin. Tyvärr fick jag först fel ordination av återförsäljaren. Men det löste sig efter mycket om och men.
Med mineralerna har jag märkt att pälsen blev glansig, började ge de före vårfällningen, och fast hon fällde så såg pälsen blank och fin ut. Annars ser hon ut som liten rugguggla.
I och med att hon är ett sto så tog jag pga stoigheten hon hade. Hon har blivit mycket lugnare av det. Det är fortfarande kvar men inte på samma vis, det går att resonera med henne... :p
gav ivåras också formula för magen/tarmarna och för mögelsporer som kan finnas i kroppen, har inte märkt någon skillnad där!

gav ivåras också formula för magen/tarmarna och för mögelsporer som kan finnas i kroppen, har inte märkt någon skillnad där!
Vad för medel är det som ska döda mögelsporer i kroppen? Känns som att magsyran först och främst borde ta död på dessa "mögelsporer" isåf. Skulle inte våga ge något som är ännu starkare än magsyra för att döda "mögelsporer" i mage och kropp :P
Om ett tillskott ska döda dessa borde inte hela hästens mag tarm flora "dödas" ganska så bra då också isåf ? :P

Återförsäljaren menar (när jag pratade med dem för något år sedan) att det finns mögelsporer som cirkulerar i blod och lymfa. Genom att ge deras "mögelkur" kan man förmå kroppen att själv rensa ut dem. Detta mögel skulle komma från framförallt foder, både genom ätande och inandning.

Hästen är extremt skicklig på att avskilja restprodukter och andra ämnen som den inte behöver och som kan vara potentiellt skadliga. Detta är en naturlig process som pågår hela tiden. Dessa ämnen processas av levern och njurarna och avskiljs sedan från kroppen. Normalt finns det därför ingen som helst anledning att oroa sig över eventuella ”giftiga ämnen” som hästen kan få i sig.

Sen kan det finnas tillfällen då hästen av någon anledning har fått i sig extremt höga halter av något giftigt ämne. Då, men först då, kan det finnas anledning att börja fundera över om man kan hjälpa till med avgiftningen. Jag har inte tittat på den aktuella produkten men att den skulle ha någon som helst positiv inverkan ställer jag mig ytterst tveksam till efter att ha läst vad hans tillskott ”Biopromin” innehåller. Personen bakom dessa AME produkter verkar vara en skojare.

Oseriöst, farligt, dyrt, skit som saknar riktigt forskning och dokumentation. Förmedlas ofta av skrupelfria sk terapeuter som utan veterinärmedicinsk utbildning ställer medicinska diagnoser på din häst och lurar dig att tro att riktiga mediciner är farliga och förgiftar din häst och istället så ska du köpa denna smörja för ett antal tusen kronor och din häst blir frisk. = egen erfarenhet av Ame produkter och en som ville att jag skulle köpa dessa istället för att behandla hästen med konventionella och beprövade mediciner utskrivna av utbildade veterinärer.

Använde formula 12 på min förra häst efter träckprov. Tog träckprov ett tag efter kuren och då var det ca hälften maskägg. Avmaskade ändå efteråt.

Har använt formula 1, 11 och 13 har jag för mig, och bioprobimin, till nuvarande hästen. Han hade konstiga krustor i huden och hade dåligt imunförsvar, eksemkliade sig också. Började även med linfröolja ett tag efter att jag började med AME-produkterna. Han är fräsch i pälsen och har bra immunförsvar. I år har jag fortsatt med produkterna även på sommaren, men har också använt eksemtäcke, och linfröolja i maten. Köper kallpressad linfröolja på "bag in box" från Gunnarshögs gård.

Så, jag tror att AME-produkterna är bra men att en del av hans "framgångar" med imunförsvar och kliande beror på linfröoljan och täcket.

kl

Jag har använt mig av det som tidigare hette MX-kur och för stoet fungerade det bra.

Hon hade sådana hemska brunster att det var synd om henne. Hon klängde på väggarna så pass att hon emellanåt blev sned i korset.

Numera kan hon trycka mot väggen i samband med brunst, men inte alls i samma utsträckning.

Men det är väl ändå upp till mig själv om jag vill testa detta på min häst? Jag har väldigt svårt att tro varför han ska ta skada av detta, läser man på burken innehåller de bl a örter, varför skulle de va dumt?
Slut disskuterat.

Om det är giftiga örter kan det vara farligt. Men man kan ju kolla upp vilka örter det är och så ta reda på så att de inte är giftiga :)

Liknande trådar

Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 659
Senast: super
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 806
Senast: corzette
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 304
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
474
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Lymfangit