Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Kah någon skriva om vad alla förde är förnågot liksom vad är ensilage krafft groov 125 betfor kraftfoder vad ska man ge dagligen för jag... 2
Svar
33
· Visningar
3 855
Senast: Lobelia
·
Hästvård Hjälp en stackars förvirrad här är ni snälla. Om en häst nickar till när vänster framben är i marken och när höger framben är mitt i...
Svar
7
· Visningar
4 311
Hästvård När jag hört mig runt har vissa sagt att man absolut inte ska ha får och hästar tillsammans och vissa säger att det inte är några...
Svar
16
· Visningar
1 810
Senast: Lurv
·
Foder & Strö Det har ju varit mkt diskussioner kring järn på sista tiden. Tyvärr fanns inte järn med på min analys, men alla andra mineraler finns...
Svar
16
· Visningar
1 710
Senast: Snowball
·
Hästvård Hästen är ett sto, 12 år och har alltid vart väldigt lätthanterlig och snäll att rida, sedan flytt till nytt stall har jag fått höra... 2
Svar
23
· Visningar
5 073
Senast: Geysir
·
Hästvård Det finns ju så många olika behandlingsmetoder utöver veterinärvård. Kiropraktik, laser, LED-ljus, massage osv. Vore kul att se vad... 2
Svar
20
· Visningar
3 720
Senast: Rouise
·
Hästvård Nu på hösten när hästarna börjar sätta ordentligt med vinterpäls får mina hästar skav under sadeln, återkommande varje år. sadeln ligger...
Svar
11
· Visningar
2 221
Senast: Rouise
·
Foder & Strö Ser ut som att det har kommit ut två nya proteinfoder från Granngårdens eget märke. Någon som sett innehållsförteckning och... 13 14 15
Svar
281
· Visningar
38 229
Senast: Korven
·
Hästvård En häst jag eventuellt ska köpa har fallit ur väldigt mycket, rejält omusklad över ryggen och jag tippar på proteinbrist, den går med...
Svar
9
· Visningar
2 736
Senast: mamman
·
Hästvård Ska först säga att jag inte visste var jag skulle lägga tråden, så flytta gärna om det är fel. Har ett tag funderat på om det går på...
Svar
3
· Visningar
1 640
Senast: Balahé
·
Hästvård Har nu i dagarna hittat ett åderbråck (tror det är det) på mitt Nordistravar sto. Det sitter längst upp emellan bakbenen (ljumsken)...
Svar
8
· Visningar
3 300
Senast: Groddan
·
Foder & Strö Hur många gånger har man inte hört att vissa hästar absolut inte kan äta havre för att det sätter sig i huvudet på dem. Har hört tex en... 6 7 8
Svar
157
· Visningar
14 745
Hästvård Har en häst som låter ansträngd när han andas.. Det låter som att han har en gasmask på sig. Har kollat temp, puls och andning och allt...
Svar
5
· Visningar
3 272
Senast: Totola
·
Hästvård University of Minnesota har gett ut en app för iPhone där man kan räkna ut hästarnas vikt. Det ska tydligen vara någon slags ny metod...
Svar
2
· Visningar
939
Senast: sthu
·
Foder & Strö Jag har börjat rida en häst som tillhör stallägaren där jag själv har min halta häst stående och jag vill inte hamna på fel kant med...
Svar
11
· Visningar
3 058
Hästvård * Hade noll aning om vart jag skulle lägga tråden, flytta gärna om så behövs! * Som rubriken säger; När börjar hästar bli ordentligt...
Svar
19
· Visningar
3 889
Foder & Strö Har ett 5 månaders föl som är riktigt förkyld. Vetten har varit ute för ca 3 v sedan och behandling sattes in. Men ca 1 vecka efter...
Svar
15
· Visningar
1 843
Senast: lundsbo
·
Hästvård Ska hästar ha tillgång till vatten dygnet runt? Alltid när jag kommer ut till stallet så har inte hästarna vatten.. Börjar bli lite... 2
Svar
27
· Visningar
4 690
Senast: Totola
·
Hästvård Börjar bli väldigt frustrerad över våra problem med strålröta, har aldrig stött på såhär långvariga problem med det förut och skulle... 2
Svar
22
· Visningar
9 017
Senast: Skywalker
·
Foder & Strö Har letat som en tok på nätet nu men hittar inte det jag söker. Vilken dosering är det på nyponpulver och hackad djävulsklo? Gärna i...
Svar
4
· Visningar
4 159
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka