Sv: Granngården; nya proteinfoder?
Nu tycker jag att du kommer lite väl långt från ämnet? Vad har barnens proteinbehov med detta att göra, vem påstår att vi är bäst, till vilken häst är halm bra (jag kan hålla med dig om att det är bra men inte till alla)?
Vad du menar med det första jag citerar fattar jag inte alls. Menar du att det ite sker ngn forskning på diabetes utan bara på näringsfysiolgi för hästar.?
Och till sist vad menar du med att vetenskapliga studier av utfodring av hästar skulle vara mer exakt än något annat? På vilket sätt är tex en studie av hästens proteinbehov samt hur mycket den då ska utfodras med av ett visst fodermedel studerat med exakthet?
Förklara gärna vad du menar i stället för att komma med vimsiga påståenden.
KL o rent allmänt...
Jag tycker att det är märkligt att just hästens nutrition är så vetenskapligt studerat o precist, när man fortfarande inte kan behandla diabetes utan medicin eller andra välfärdssjukdomar.
Vetenskapen revideras kontinuerligt.
hur många slanka hästar finns det inte som rids av en människa med stor övervikt.
Vilken protein/ energibehov har vi själva? Vi... som lever minst 3 ggr så länge som hästen. Det verkar vara ngn slags status i att fodra så exakt som det går Bra eller dålig hästägare eller Jante kanske.
Det var inte länge sedan hästar fick mat endast 3 ggr/ dag o finns fortfarande.
Vi borde använda fodermedlet halm betydligt mer. Det ingår knappt i tabeller... här i Sverige. Vi som dunkar oss för bröstet som bästa hästmänniskorna.
Handen på hjärtat. Hur mkt protein får era barn? Har ni ens ngn susning?
Nu tycker jag att du kommer lite väl långt från ämnet? Vad har barnens proteinbehov med detta att göra, vem påstår att vi är bäst, till vilken häst är halm bra (jag kan hålla med dig om att det är bra men inte till alla)?
Vad du menar med det första jag citerar fattar jag inte alls. Menar du att det ite sker ngn forskning på diabetes utan bara på näringsfysiolgi för hästar.?
Och till sist vad menar du med att vetenskapliga studier av utfodring av hästar skulle vara mer exakt än något annat? På vilket sätt är tex en studie av hästens proteinbehov samt hur mycket den då ska utfodras med av ett visst fodermedel studerat med exakthet?
Förklara gärna vad du menar i stället för att komma med vimsiga påståenden.