Bästa behandlingsmetoden?

Sv: Bästa behandlingsmetoden?

Mina hästar får alltid regelbunden massage och ibland även akupressur. Det får dom oavsett om de är fräscha eller inte. Även på hästar som upplevs fräscha så finns det ju alltid nått att underhålla (precis som på oss människor) och det känns bra att kunna upptäcka små spändheter när de är just små istället för att upptäcka dem när det har blivit ett problem. Har samma massör både till mig och till hästarna, därför vet jag ju hur effektivt det faktiskt är! :) Har alltså massör som är ute ungefär en gång i kvartalet, ibland en gång i halvåret och däremellan håller jag efter själv. Hade gärna haft henne ute en gång i månaden/ en gång varannan månad om jag fick välja själv till både mig och hästarna men hon bor rätt långt bort så det går tyvärr inte.

sen är det ju såklart så att olika behandlingsmetoder fungerar på olika saker.
Kiropraktik är jag dock lite skeptisk inför, eller rättare sagt har sett endel klåpare som rycker och sliter i de stackars hästarna på ett minst sagt otrevligt sätt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 242
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 353
Senast: Lavinia
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 439
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 585
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka