Tillskott som är bra för leder

gicageli

Trådstartare
Min häst har haft lite olika problem och nu vill veterinären att jag ska ge honom något tillskott för lederna. Det kan jag absolut göra men jag vill inte slänga pengarna i sjön och undrar om någon har bra/dåliga erfarenheter. Veterinären pratade om något kombinationspreparat med glucosamin och msn och något mer.

Sv: Tillskott som är bra för leder

Jag är ute efter samma sak och har kollat runt på nätet, flexijoint är jag inne på men så läste jag oxå om superjoint, nån som har erfarenheter vad dessa är bra/bättre på ;-) eller om det finns ännu bättre, ochvilka ska man passa sig för? Jag är ute efter HA glucosamin msm, såg på flexijonit att det inte innehöll lika mycket HA.

Jag har dock aldrig tidigare testat några av dessa produkter, bara hört talas om hyaluron och hur bra det är, dock tänkte jag att endast elit hästar kanske hade behovet (och äldre) men har nu tänkt om lite, så jag försöker fördjupa mig lite ämnet;-)

Sv: Tillskott som är bra för leder

Beställde flexijoint i flytande form nu, får det nästa vecka ;-) kom gärna med kommentarer om det...

Liknande trådar

Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna... 3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 087
Senast: lundsbo
·
Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla... 2 3
Svar
54
· Visningar
5 111
Senast: MayGrace
·
Hästvård Hej. Är det någon fler som har häst med artros i halskotpelaren? Givetvis har vi kollat upp detta och fått en diagnos och fört en...
Svar
6
· Visningar
578
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 106
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna