Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Vi ska nu ta och slå en rätt stor åker med gräs, som vi fick "låna" av våra snälla grannar, och som vi sen ska bala till stora... 2
Svar
29
· Visningar
10 313
Senast: chippen86
·
Hästvård Jag har märkt att hästen jag rider kliar sig en del i svansen. Inte så att det blir några sår eller liknande, utan svansroten ser mer ut...
Svar
6
· Visningar
1 213
Senast: Prickig
·
Foder & Strö Eller produkter från Alltech överhuvudtaget, erfarenheter? Deras yea-sacc innehåller 10^10 CFU jämfört med Saracens 10^8. Saracen... 2
Svar
21
· Visningar
6 142
Foder & Strö Mitt föl är knappt 2 månader nu. När hans mamma äter sitt extrafoder gör hon det i sin box och han står i boxen bredvid under tiden hon... 2
Svar
22
· Visningar
2 834
Senast: bigganl
·
Foder & Strö Någon som vet hur mycket kalcium vetekli binder?
Svar
2
· Visningar
1 795
Senast: Tingeling
·
Hästvård Min häst är vääääldigt väldigt känslig i magen! Han fick liiiite lite lösare avföring nu när han vart installad 1/9,men absolut inte... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
9 620
Senast: axel
·
Hästvård Att hästen är knackig och ska till en veterinär det finns det inga tvivel om, tid ska bokas på måndag.. Men jag kliar snart hål i huvet... 3 4 5
Svar
80
· Visningar
13 806
Senast: Domino_s
·
Hästvård Min kille är tyvärr lite för mycket hingst för sitt eget bästa. Han kommer därmed kastreras asap. Ringde och pratade med kliniken här... 6 7 8
Svar
141
· Visningar
18 108
Senast: MattiZ
·
Hästvård Jag upptäckte att min häst var svullen på ena sidan av ganaschen för en vecka sedan, alltså förra söndagen. Det är en mjuk svullnad ca...
Svar
2
· Visningar
4 226
Senast: iloveyou
·
Hästvård Om man vill ta reda på hur hästen har det med sina mineraler. Om den har brist eller för mycket av något, vad och hur är det bäst att...
Svar
11
· Visningar
2 080
Senast: wrangler
·
Foder & Strö Hur mycket pengar i månaden lägger du att köpa kraftfoder till din häst varje månad? (och mineraler) Undrar mest för att jag tycker... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 420
Senast: sthu
·
Foder & Strö Det är ju sagt att till en fångkänslig häst så ska grovfodret inte innehålla mer än max 10 g socker/kg TS. Men varför använder man...
Svar
11
· Visningar
6 824
Senast: grodan21
·
Hästvård Jag behöver er hjälp igen! Mitt sto född -91 har börjat falla ur. Tyvärr köpte jag henne för bara en månad sedan så var verkligen inte... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
11 344
Senast: Muninna
·
Hästvård Ponnyn har satt ganska bra med päls redan och svettas som en gris under ridpassen. Han brukar inte klippas såhär tidigt på hösten då han...
Svar
15
· Visningar
1 562
Hästvård Jag och en bekant diskuterade min hästs form idag (rund :D :o). Jag tycker nog att han behöver mer protein medan bekanten tyckte att...
Svar
15
· Visningar
1 802
Senast: Amha
·
Foder & Strö Sitter och försöker få ihop årets foderstater. Problemet är att vissa foders energiinnehåll är i ME och andra DE. De flesta DE inkl höet...
Svar
5
· Visningar
1 328
Senast: spaderÄss
·
Foder & Strö Vad är bra foder till ett 19 årigt normalpresterande d-ponny sto med fullblod i generna? (dvs lite svårfött) samma fråga fast till...
Svar
1
· Visningar
663
Hästvård Är det någon som haft en skada på sin häst där och hur snabbt läkte det? Har den fått några problem efteråt?
Svar
2
· Visningar
775
Senast: Glimm
·
Hästvård Min häst har fått kala fläckar på 1 cm typ. På halsen och på magen. Vad är det för något?
Svar
8
· Visningar
1 249
Senast: Rosett
·
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av "pissemärrar"? Jag har ett nu 11-årigt halvblodssto som blir halvtokig hela somrarna. Hon kissar...
Svar
4
· Visningar
1 271

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka