Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Har ett fullblodssto som pendlat upp och ner i vikt ifrån början av Juli. Men nu får jag inte upp henne, Har haft henne inne på nätterna...
Svar
1
· Visningar
683
Senast: MonteRose
·
Foder & Strö hejsan jag skulle kolla vad man kan ge för foder till en väldigt svårfödd häst hon får just nu 3,5 L groov 125 om dagen plus 1,5 L...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 747
Foder & Strö Har en liten fundering angående frön... Folk ger ju ren olja. Och pressresterna från oljetillverkningen (ex rapskaka, hästhampa). Och...
Svar
2
· Visningar
926
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Vilka gränsvärden är OK på mögel & jästsvamp när man skickat in en hygienanalys? Har högpresterande travhästar och vill veta om detta...
Svar
2
· Visningar
1 317
Senast: Korven
·
Hästvård Vänder mig till alla duktiga människor på bukefalos. Jag har en ponny som har varit hos mig i ca 1 månad, innan kommer hon från skåne...
Svar
9
· Visningar
1 624
Senast: kryckan
·
Foder & Strö Ja vad blir skillnaden egentligen? Har hittat fint fjolårs hö till ett väldigt bra pris nämligen men har det tappat all näring så det...
Svar
5
· Visningar
1 058
Senast: Shaggy
·
Hästvård ... Vad kan det bero på? Om en häst plötsligt en dag blivit halt, Inte kraftigt men syns mest i trav och när hästen stått i en box ett...
Svar
7
· Visningar
1 944
Hästvård Hej. Har totalt fått hjärnsläpp! Pållen brukar normalt ha samma stl på fram och bakfötterna. Snudd på att framskona alltid även...
Svar
6
· Visningar
1 038
Senast: skuggi
·
Foder & Strö När jag var liten fick vi hem ett benrangel och i början åt han bla korn som kokades och fick svalna. Vad händer med kornet då? Blir det...
Svar
1
· Visningar
935
Senast: Dandylinn
·
Hästvård Jag vet att hanhundar kan förändras psykiskt efter att de blivit kastrerade. Hur är det med hästar? Jag känner en pålle som enligt...
Svar
15
· Visningar
2 322
Senast: Tussemaja
·
Hästvård Jag undrar lite kring hur ni hanterar en sträckning som inte riktigt vill ge med sig? Det hela började med att hästen i fråga fick...
Svar
0
· Visningar
1 120
Senast: Janni
·
Hästvård Hur är risken för fång nu? Har en shettis som haft fång för 6 år sedan, ett lättare anfall och har sen jag tog över henne gått i...
Svar
10
· Visningar
1 805
Senast: MonteRose
·
Hästvård Hej! Såg idag att en häst i vårt stall hade en konstig klump framför pupillen i ena ögat och tänkte kolla om någon vet vad det kan...
Svar
8
· Visningar
2 292
Senast: skuggi
·
Hästvård Är det någon som sett något sådant här tidigare? Sitter på sidan av halsen och under halsen, nära huvudet.
Svar
13
· Visningar
3 913
Senast: Tingeling
·
Hästvård Jag vill verkligen inte hänga ut någon, därför väljer jag att skapa ett helt nytt nick, utan koppling till vart jag befinner mig...
Svar
18
· Visningar
2 730
Senast: axel
·
Foder & Strö Har köpt ett antal inplastade hö-storbalar (ts 84%) som visade sig ha väldigt få lager plast så de kan ej förvaras ute. De balar som...
2
Svar
24
· Visningar
3 264
Senast: TinyWiny
·
Hästvård köpte en 3 åring, innan vi körde igång med böjning sa han att man gör oftast inte en böjning på unghöstar dom kan visa felaktiga hältor...
Svar
4
· Visningar
1 226
Senast: Pegasus
·
Hästvård Har ett fyraårigt sto, som i april fastnade med sitt framknä i ett grimskaft och lyckades dra sönder delar i knäet. Hon hade vid första...
Svar
2
· Visningar
1 460
Senast: Pegasus
·
Hästvård Hej! Vi fann dessa utslag i örat på kompisens Nordsvensk idag. Han har varit lite "kliig" om örat någon vecka och även tappat lite...
Svar
3
· Visningar
3 112
Senast: Tanjahj
·
Hästvård I morses när ja skulle fixa med kolla masken så såg jag att det fanns små gulbruna ägg i hästens avföring! Vad kan det vara för parasit...
Svar
4
· Visningar
1 206
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Akvarietråden V
  • Valp 2024