Ni (vi) som köper till kraftfoder själva

Sv: Ni (vi) som köper till kraftfoder själva

Vi har väldigt bra med energi i vårt grovfoder så min svårfödda häst klarar sig ganska bra på ett knappt kilo krafft groov och 14 kg hösilage. Hon tränas väl inte stenhårt men som en normal hobbyhäst på lättare tävlingsnivå.

Jag tror att det är något dom har kokat ihop med Hippo att alla B-tränare på Bergsåker (min hemmabana) får 10% rabatt på hela Hippos foder, men jag håller med .. det är snålt med enbart 10%. Åh andra sidan är ju 10% bättre än ingen procent alls ;)

150 kr i månaden ungefär. För en ponny som äter 4 dl betfor och 1 dl mineraler om dagen. Fritt med hö men sen blir det ca 9 kg. Skogsmulle som inte tränas eller tävlas men rids ändå aktivt och blir svettig vissa längre ridturer i skog och på vägar.
Förr fick han krafft grund 1/2 kg om dagen ca 200 kr/månaden :)

Senast ändrad:

Jag brukar ge min nuvarande foderhäst kraft grund när jag har ridit. Och sen mineraler osv..

Börjar tänka efter,kommer bli lite dyrare med två stora hästar istället för en stor och en shettis som tidigare..
Ca 4-500 kr kommer det nog landa på...

Hej!

Min pålla kostar ca 200/månad i lusern, vad potatisproteinet kostade /månad minns jag faktiskt inte, men kanske 30 spänn till??

I år hoppas jag på att slippa tillskott (mineral, havre, korn och betfor ingår i hyran- men eftersom pållan har känsliga hovar och mage vill jag inte riskera att ge stärkelse och betfor har hennes mage reagerat på tidigare).

/Lavinia

KL

Mina hästar kostar ungefär 5-6 kr/dag och häst. Det som kostar är linfröolja och mineraler..

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 110
Senast: QueenLilith
·
Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 577
Senast: Habina
·
Ekonomi & Juridik Hejsan alla, jag behöver lite (en hel del) råd och info. Hoppas ni orkar läsa att detta, ber om ursäkt på förhand för flummig text...
2
Svar
28
· Visningar
4 952
Ridning Vet inte om jag skall lägga den här tråden under Ridning eller Foder eller om den kan ligga här? Moderator är självklart fri att flytta...
2
Svar
21
· Visningar
2 807
Senast: MaritH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar