Sprätta och torka hö, hur mycket?

Sv: Sprätta och torka hö, hur mycket?

Det är väl inget att göra sig lustig över? En bra våg och en mikro är allt vad som behövs.

Analys............right :sneaky:

Ehh ja hundra procent trovärdig analys eftersom det genomgår kemisk analys och ingen tvekan om saken att deras analys resultat med den metoden är korrekt eftersom det överensstämmer fullkomligt med vad hästarna visar hullmässigt vartenda år och vad som behöver tillföras eller inte.

TS är ju förövrigt inget något analys företag kan misslyckas med finns ju inget som är så enkelt att kolla bara väga och sen in i ugnen för torkning och väga igen när det slutat tappa vikt, skillnaden avslöjar hundra procentigt hur mkt vatten som återstod i gräset när torkningen påbörjades.

Ehh ja hundra procent trovärdig analys eftersom det genomgår kemisk analys och ingen tvekan om saken att deras analys resultat med den metoden är korrekt eftersom det överensstämmer fullkomligt med vad hästarna visar hullmässigt vartenda år och vad som behöver tillföras eller inte.

TS är ju förövrigt inget något analys företag kan misslyckas med finns ju inget som är så enkelt att kolla bara väga och sen in i ugnen för torkning och väga igen när det slutat tappa vikt, skillnaden avslöjar hundra procentigt hur mkt vatten som återstod i gräset när torkningen påbörjades.

Är det därför hästen har fått klåda :confused:
Har lite svor att hänge med dig ibland.

Är det därför hästen har fått klåda :confused:
Har lite svor att hänge med dig ibland.

Nu får du väl ändå ge dig är du så dum på riktigt eller spelar du bara ?

Vad sjutton har en engångs allergisk kontaktreaktion från ett täcke på en häst med grovfoderanalysen att göra ?

Det kan inte vara lätt att inte kunna erkänna att du har fel så det stänker om det som vanligt, ett tips när du inte har kunskap om saker och ting, kom inte med några bergsäkra råd. Man skaffar kunskapen först innan man börjar sprida sanningar om saker och ting och inte som du gör låtsas ha kunskap och när du blir ifrågasatt börja googla runt och se om du hittar någon obskyr hemsida som du sen totalt feltolkar och försöker vrida till att säga samma som du.
Kanske blir det enklare om du först ser till att lära dig svenska (hur kan man vara i ett land under så många år som det verkar som du varit här) och fortfarande inte kunna förstå svenska ?

jag har sett flera som tar förstaskörden nu i slutet av juli, jisses vad risigt proteinvärde det lär få! :crazy:

Du behöva inte vara så otrevlig!
Med så mycket kundskap jag bara fråga varför hästen har varit sjuk på sistan

Du behöva inte vara så otrevlig!
Med så mycket kundskap jag bara fråga varför hästen har varit sjuk på sistan

Vad sjutton har en allergisk reaktion pga främmande ämne med kunskap eller för den delen grovfoderanalysen som du kopplade ihop det med att göra ? Kommer man med så dumma antydningar så får man svar därefter (och förtjänar dem.....)

Nu är det inte din kommentar jag vill svara på, däremot blir även jag lite förbryllad över det du säger om 5+ torkdagar.
Vi slog vårt hö (förstaskörd i norra Norrland) i mitten på juli o det fick torka på fält i fyra dagar. Fjärde dagen knippades det i småknippen (10-15kg/knippe). Skickade på analys o hade en ts på 89%.
Så jag undrar givetvis varför inte detta skulle gå? Eller har jag missförstått dig på något sätt?

Senast ändrad:

Liknande trådar

Foder & Strö Behöver ventilera lite.. För att göra en lång historia så kort som möjligt. Jag köpte min femåring för snart två år sedan. September när...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 434
Foder & Strö Hur gör ni som fodrar med hösilage och inte har "tillräckligt många" hästar? Jag tänker framförallt på åtgången, en öppnad bal blir...
Svar
14
· Visningar
3 022
Anläggning Ni med mkt erfarenhet av att ta in fälttorkat torrhö kan ni dela med er lite av kunskap om torkning och vändning. Har under många år...
Svar
1
· Visningar
5 689
Senast: Tacitus
·
Hästvård För snart 6 veckor sen fick min gamla underbara ponny vandra vidare.:( Tillsammans med henne gick en äldre ponny som vi prova släppa...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
14 051
Senast: Legolaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar