Jag ser att jag nog har uttryckt lite luddigt hur jag menar / uttryckt mig fel .
Det jag menade ang att alla tre är likställda /inte skulle vara det osv , är just det Astrid är inne på, att endera väl inte passar/är lika effektivt nödvändigtvis på alla typer av skador utan kanske är mer optimala för vissa typer av smärtlindring ? Som jag skrev i min Erf har jag inte varit med om att metacam skrivs ut för att toppa behandling av led . Som exempel.
Mitt uttalande att jag sett metacam som mer light medicin var därmed klumpigt/missvisande . Jag upplever att metacam skrivs ut om det tex är långvarig smärtlindring , tex hundar med mild artros, eller annan skada som kräver smärtlindring mer permanent och långvarigt som exempel .
Jag vet som du är inne på att metacam är mkt effektivt i sig så om vi glömmer mitt lite klantiga uttalande ang just "light" så är det just det att det är olika verksamma substanser som jag avsett att adressera . Det var uttalandet att " skillnaden mellan de tre Nasid vi pratar om var skillnaden mellan Ipren och magnecyl , som gjorde att jag blev intresserad av diskussionen .
Jag ska kolla med veterinär vid tillfälle och adressera frågan lite specifikt huruvida metacam är mer lämpligt för annan smärtlindrande skador än andra typer av skador , lovar redovisa de svar jag får .
Jag har jättesvårt fortfarande att se att prisfrågan skulle vara en aspekt . Det skulle ju innebära att ngn typ har klippkort hos vetten , för att vetten skulle ha stött på ngn reflektion från kunden som handlar om reaktioner på priser . Det tror jag inte är vanligt eller det som styr öht .