Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst har fått en hålvägg på hoven som hovslagaren vart tvungen att öppna upp :( Det innebär ju nu att det fattas en stor del av...
Svar
7
· Visningar
3 291
Senast: sanna03
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som i lopp travar som en kratta i sista kurvan. Speciellt utgången av kurvan. Upprepade veterinär besök men inga...
Svar
0
· Visningar
891
Senast: sanna03
·
Foder & Strö Ni som ger bakjäst, köper ni hela kartongen som står i kylskåpen i affären eller köper ni några åt gången?:D Och hur länge håller sig...
Svar
4
· Visningar
1 224
Senast: raggsock
·
Hästvård Ska kastrera min unghäst i höst, det blir liggandes hemmavid. Men blev lite nyfiken på hur lång tid en kastrering brukar ta, alltså från...
Svar
2
· Visningar
876
Senast: Teilani
·
Hästvård Min ridtravare har fått en rejäl smäll i hagen på frambenet. Ser ut som han fått en senskada, vet ej säkert ännu men ska till vet på...
Svar
15
· Visningar
2 779
Hästvård Någon som har tips på hur jag kan undvika detta? Alt tips på hur jag får ut dom utan att det sliter så mycket... Badar redan i...
Svar
19
· Visningar
4 993
Senast: Bison
·
Foder & Strö Ni som endast fodrar med grovfoder och lusern. Vad ger ni era hästar för mineraler ?
Svar
3
· Visningar
879
Foder & Strö Ni som inte tar eget alltså.. Köper ni av grannbonden? Men om värdena är usla, var hittar ni då? Eller gillar ni läget och tar en dyr...
2
Svar
23
· Visningar
2 691
Hästvård Jag har en 28 år gammal häst som jag måste fundera på refrängen för. Men Kolmården tar tydligen inte emot hästar för avlivning längre...
Svar
5
· Visningar
1 742
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård Jag fick hem min foderhäst i Februari, då var han oinriden och fruktansvärt smal och svag :( Sen dess har jag i stort sett bara varit...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 781
Senast: Centaur
·
Hästvård Jag börjar seriöst fundera på om jag är den enda i världen som anser att har du en äldre häst så är dennes mat och näringsintag ännu...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
12 704
Senast: _moa_
·
Foder & Strö Köpte ett sto för drygt fyra månader sedan. Hon hade då endast använts till avel de senaste fyra åren. Hon var lite tunn och...
Svar
19
· Visningar
1 857
Senast: skiesabove
·
Hästvård Fick tipset att Blå Stjärnan har kurser i hästvård ( enklare sjukvård). Men kan inte hitta ntn info om det på deras hemsida. Någon som...
Svar
3
· Visningar
2 280
Senast: Zaga
·
Hästvård Vad ska man tänka på att undvika i foderväg till häst som har lätt för att få mugg? Socker har ja hört, men hur e de med protein (lusern)?
Svar
3
· Visningar
889
Senast: Cicci
·
Hästvård Är det någon här som tvingats till det?
Svar
0
· Visningar
815
Senast: Nebraska
·
Hästvård Ja, för första gången upplever jag att ffa ena hästen tycker att ridbanan är för hård. Han är barfot, men jag upplever inte att han...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
15 353
Senast: skuggi
·
Hästvård Så, jag och min fjordhäst bor i norra Tyskland. De senaste veckorna har det efter blodprover upptäckts att fler av hästarna i stallet...
2 3
Svar
40
· Visningar
9 809
Hästvård Hej alla! Jag planerar att skaffa häst inom 6-12 månader. Jag kan mycket om hästar men det är några saker jag inte har koll på...
Svar
11
· Visningar
2 614
Senast: pulkaskurk
·
Foder & Strö Om ett foderstatsprogram vill ha vissa saker i gram hur skriver jag då? Om jag vill ge tex 10 gram av ett tillskott skriver jag då 10...
Svar
1
· Visningar
826
Senast: Korven
·
Hästvård Finns det något tillskott som hjälper hästar med artros? Gärna vetenskapligt bevisat att det funkar.
2
Svar
29
· Visningar
12 126
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V