Sv: Höanalyser!
Det är därför det är så pass lågt i protein för att det är från mitten av juli! troligen har de slagit på em eftersom sockerhalten är så pass hö. Slår man tidig morgon efter en varm natt så blir sockret lägre! Det hade varit intressant att jämföra om du vetat när på dygnet de slog!
Alla andra som skriver sina analyser och har koll på tid på dygnet som vallen är slagen och sockerhalt skriv gärna med tiden!
Vet inte exakt när, men det var ju i slutet av torkan här, stallägarna fick det hemkört 18 juli och då kom två balvagnar direkt från åkern, den tredje hade varit inne på torkning innan. Den andra bonden tog sitt hö tidigare, det är den bonden jag brukar köpa. av (och alltid köpt hö av i stort sett när jag behövt köpa själv till hästar, kanin, möss och marsvin).
Tid på dygnet vet jag inte, det tror jag inte ens bonden har koll på...
Det är därför det är så pass lågt i protein för att det är från mitten av juli! troligen har de slagit på em eftersom sockerhalten är så pass hö. Slår man tidig morgon efter en varm natt så blir sockret lägre! Det hade varit intressant att jämföra om du vetat när på dygnet de slog!
Alla andra som skriver sina analyser och har koll på tid på dygnet som vallen är slagen och sockerhalt skriv gärna med tiden!