Guide på hur man räknar foderstat?

Sv: Guide på hur man räknar foderstat?

*kl*

Finns det något foderstatsprogram som även räknar på mikromineraler?

Här kan du se ett exempel på foderstat gjord i PC-horse!

http://www.ecuriemy.com/fakta/foderstatsexempel.htm

Detta är dock Konsultversionen och i de senaste versionen finns fler näringsämnen med bla socker & stärkelse!

De vanligast foderfabrikaten finns med förinlagt + ett antal grovfoder med medelvärden från SLU + en del råvaror, tex korn, havre osv!

Tack för svar!

Tycker det var väldans saftigt pris, helst när jag bara har en häst. Annars ser det väldigt trevligt ut.

Fortsätter att räkna i mitt hemmasnickrade excel-ark. Då behöver jag inte heller få reda på vad det kostar att föda hästen egentligen ;)

Tack för svar!

Tycker det var väldans saftigt pris, helst när jag bara har en häst. Annars ser det väldigt trevligt ut.

Fortsätter att räkna i mitt hemmasnickrade excel-ark. Då behöver jag inte heller få reda på vad det kostar att föda hästen egentligen ;)

;) Det är ju frivilligt att lägga in priserna! Men det är bra när man ska jämföra foderstater att även ta hänsyn till priset! :)

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 318
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
535
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej alla bukefalister. Jag har precis fått reda på att min ena har gräsallergi. Han kan vara allergisk mot följande ( en eller alla)...
Svar
18
· Visningar
527
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 017

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka