Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag skulle vilja slå vissa lägdor senare än andra och eftersom slutprodukten är tänkt att vara torrhö funderar jag på att torka det...
Svar
17
· Visningar
3 303
Senast: Asa_S
·
Hästvård När anser man att det är lämpligt att friröntga en unghäst för första gången? Det är en ettåring som jag är sugen på att köpa för...
Svar
2
· Visningar
1 001
Senast: Masse
·
Hästvård Det är en arabhingst som föddes nån gång innan första juli, han är så feg så idag var första gången jag klappade han. Men jag vill ha på...
Svar
15
· Visningar
2 425
Senast: Asa_S
·
Hästvård Tog in min ponny strax efter 13 idag och såg då en liten svullnad på halsen. En typisk svullnad som hon får av fästingar tänkte jag, men...
Svar
9
· Visningar
5 274
Senast: Korven
·
Hästvård för 14 dagar sedan hittade jag min häst på 3 ben i hagen. Hon hade ett stort fult sår och var jätte halt.. Veterinär tillkallades och...
Svar
8
· Visningar
3 121
Senast: mackan
·
Foder & Strö Som rubriken lyder, är det okej att ge munkpeppar till ett sto som fortfarande ger di? Tänkte mest på lillan som diar. Så det inte är...
Svar
2
· Visningar
1 321
Senast: Jazzen
·
Foder & Strö Som rubriken säger behöver jag hjälp med foder till min ponny. Har en Welsh mountain som fick fång första gången under dräktigheten och...
Svar
6
· Visningar
1 159
Senast: MonteRose
·
Foder & Strö Nu har jag läst/hört lite varstans att stärkelsen i havre är väldigt lätt för hästen att bryta ned och om den inte ges kilovis vid samma...
Svar
18
· Visningar
4 164
Hästvård Upptäckte nu i kväll att min älskade pålle har typiska fångsymptom. Han såg hängig ut och vägrade att röra sej. När sambon tvingade ut...
2 3
Svar
43
· Visningar
7 095
Senast: Noak
·
Hästvård Är det okej om man vaccinerar några veckor efter det datum den blev vaccinerad året innan, eller måste det vara senast det datumet? har...
Svar
4
· Visningar
2 220
Senast: Masse
·
Foder & Strö Ska för första gången skicka iväg en höanalys. Men vad ska finnas med? Och vart vänder man sig? Har använt mig av Mr Google, men just...
Svar
7
· Visningar
3 658
Senast: bettysmatte
·
Foder & Strö Jag funderar på att köpa in en rundbal med hö men jag saknar lada att förvara den i. Hur kan man lösa det så att höet inte blir dåligt...
2
Svar
29
· Visningar
9 337
Hästvård Är inne på att köpa ett par magnetskydd till min häst som till min stora sorg fick en senskada för 1,5 vecka sen på en...
Svar
11
· Visningar
3 152
Senast: Angel
·
Hästvård Min häst har fått en hovspricka som inte ser så farlig ut. Men igår när hovis var ute och skodde så tyckte hon att det såg ut som att...
Svar
0
· Visningar
1 011
Senast: Piek
·
Foder & Strö Pratade med min veterinär idag om just hyaluronsyra och funderar på om jag inte ska ta och testa. Men vilket märke ska man testa? Med...
2 3
Svar
44
· Visningar
23 574
Senast: AVB
·
Hästvård Ja, som rubriken lyder; har nån märkt av en kraftig allergisk reaktion efter fästingbett? Min ena står på 4-5 dagen med nässelutslag så...
Svar
8
· Visningar
2 182
Senast: Tussemaja
·
Hästvård När har hästen akut vätskebrist? Min häst har väldigt svårt att dricka pga att han är uppsvullen av ett ormbett..
Svar
6
· Visningar
2 916
Senast: Texaz
·
Hästvård Min häst är extremt känslig nu när hon börjar sätta vinterpäls i slutet av juli:(. Hon hatar när man tar i henne, klappar, borstar...
Svar
6
· Visningar
2 127
Senast: Boj
·
Hästvård Jag är rådvill... När min häst flyttades till nuvarande stall fick hon efter någon dag en svullnad på låret, med lokal svettning och...
Svar
2
· Visningar
1 668
Senast: MaritH
·
Hästvård Min balltrampskadade häst får gå ut om såret hålls torrt. Har för mig att det ska finnas galoscher till häst men hittar ingenting på nätet.
Svar
3
· Visningar
894

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Tillbaka