Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag bara undrar vad brukar de bero på och leder det ofta till att de måste avlivas?
Svar
2
· Visningar
2 422
Senast: Neko
·
Hästvård Fick hem en hast idag som har varit pa bete i ca 3 manader. Han hade dragit av sig ett par skor och hovarna sag daliga ut, sa... 2
Svar
25
· Visningar
8 432
Senast: sthu
·
Hästvård Hejsan! Vår häst har på nått sätt lyckats få kastanjen bortriven. Såret är öppet, men blöder inte längre. Vi har satt tunt bandage på...
Svar
3
· Visningar
1 343
Senast: skuggi
·
Hästvård Jag ska köra en längre sträcka med häst och vill veta hur ni gör för att få resan så bekväm och bra som möjligt för hästen. Räknar...
Svar
11
· Visningar
1 863
Senast: Rouise
·
Hästvård Flytta gärna om tråden ligger fel! Är det någon mer som hört att det ska bli ny lag januari 2014? Då hovslagarna ska journalföra allt... 3 4 5
Svar
82
· Visningar
10 879
Senast: MonteRose
·
Foder & Strö Satt och funderade lite idag. Min ponny är en pigg liten dam som gärna kutar på tills hon stupar om man låter henne. När hon är på det...
Svar
2
· Visningar
856
Senast: sthu
·
Hästvård Kan man ha en blind häst? Eller bör man avliva den? Hur hade ni gjort om det var er häst? 2
Svar
29
· Visningar
7 639
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö För att jag är nyfiken, har du stött på en häst som är allergisk mot något foder (eller något av ämnena som kanske finns i något foder)...
Svar
6
· Visningar
1 076
Senast: Centaur
·
Hästvård Är såna preparat dopingklassade? Om jag till exempel åker på meeting, får jag ha på kylgel på lördagen då eller räknas det på något vis...
Svar
4
· Visningar
2 058
Hästvård Har hittat en 6 åring med lite shivering på ena bakbenet! Jag har inte så stor erfarenhet av shivering och undrar om det är för stor... 2
Svar
20
· Visningar
7 379
Senast: Lobelia
·
Hästvård Finns det någonstans aktuell statistik på hur gamla svenska ridhästar blir, medellivslängd alltså? 2
Svar
22
· Visningar
7 716
Senast: tuaphua
·
Hästvård Min 5-åriga häst är halt på höger fram. Jag har sett att hon plötsligt sliter snett på den hoven och undrar om det är hoven som skapat... 2
Svar
21
· Visningar
4 550
Senast: Skruttan
·
Hästvård Hur ser intervallet ut för botulismvaccin? Grundvaccinering/fortsättning? Kollade passet idag för att se om min häst är...
Svar
0
· Visningar
607
Senast: superstar
·
Foder & Strö Skall köpa ett slowfeeding nät och undrar vilka som är bäst? Skiljer väldigt mkt i pris! Är det värt att köpa de dyra eller duger det... 2
Svar
38
· Visningar
5 606
·
Hästvård Hejsan när jag skulle undersöka mitt sto så upptäckte jag en böld vid ljumsken. Den är inte så stor men jag kan se att hon vissar...
Svar
2
· Visningar
1 008
Senast: annie_cool
·
Foder & Strö När pållan som gått på bete i sex veckor och under den tiden inte ätit något hösilage alls kommer hem på onsdag, så kommer hon ha åkt i...
Svar
3
· Visningar
1 117
Senast: lil-sis
·
Foder & Strö Jag är på jakt efter recept på hästgodis som man kan göra själv. Har ett superbra recept som man gör i ugnen men det enda problemet är...
Svar
11
· Visningar
8 250
Senast: Gimlan
·
R
Hästvård Det finns en häst i stallet som har fått ett fult sår, finns det nån ört eller nån spec. salva som hjälper att hela såret snabbare och... 2
Svar
24
· Visningar
5 207
·
Hästvård Försökt googla, men helt utan resultat.. Vad finns det för öronsjukdomar hos häst? Min kille har alltid varit väldigt reserverad...
Svar
1
· Visningar
1 156
Senast: Fibusen
·
Hästvård Vi har en stor foderhäst (ca172cm) som vi funderar på att köpa efter sommaren. Han är 8år utländsk import, stor och snäll. Men han har... 2 3
Svar
54
· Visningar
7 868
Senast: Lokkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka