Blind häst?

Sv: Blind häst?

Vidrigt att se. En ryttare helt i avsaknad av harmoni med sin häst. Än värre att hästen dessutom är blind och inte har någon möjlighet att uppfatta vad som händer. Den tror den kommer till ett hinder när hon ska öppna "grinden"..

På frågan om att behålla en helt blind häst, så tror jag det är individuellt men att de flesta inte mår bra och har lättare för att skada sig. Det är generellt enklare att vara blind från födseln, för då behöver man inte lära om hur man tar in omvärlden vilket kan ta mycket lång tid annars.
Rådgör med veterinären som har möjlighet att titta på hästen och göra en riktig bedömning.

/V

Ja precis som jag skrev , snacka om att använda ett djur för publicitet i endast egna själviska syften .

Svår fråga... Det finns ju många "hästälskare" som låter sina friska seende hästar gå i en liten hage ensamma... Tycker man det är ok så kan man ha en blind häst ensam i en hage i 20 år rida den och tycka det är ok...

Jag orkade inte se hela filmen. Men jag tycker det jag såg visade på en klart stressad häst som var skraj och man forcerade en massa rätt brutalt med den.
Himla snäll häst! Det finns många som skulle reagerat med försvar av sånt där.

Jag tyckte det var för osmakligt för att se klart faktiskt. Jag blir bara ledsen.

Jag orkade inte se hela filmen. Men jag tycker det jag såg visade på en klart stressad häst som var skraj och man forcerade en massa rätt brutalt med den.
Himla snäll häst! Det finns många som skulle reagerat med försvar av sånt där.

Jag tyckte det var för osmakligt för att se klart faktiskt. Jag blir bara ledsen.
Jag håller helt med dig..orkade bara se till den skulle "hoppa hinder":banghead:
Jag tycker det är fruktansvärt att man får stressa en häst så,dessutom så smäller kärringen arslet i sadeln hela tiden ,vilken fin belöning för hästen ..:(

Det som upprör ännu mer är att nån tycker denna film visar att hästen mår bra.suck som en klok hästränare sa: "Many people watch but few see..."

Jag tycker inte ens WE momentet är det som gör att jag blir ledsen . Att öht exploatera ett djur på det sättet och ta den till en arena med speaker och klappande skrålande publik och sen hålla på och försöka få den att hoppa . Fy fan . Folk borde skämmas och jag skäms över att vara människa när jag ser sånthär . Det blir inte bättre med Filur klipp med tårdrypande musik till , allt går ju bara ut på att visa hur "mkt tillit" människorna som ber djuren om detta , har " skapat" . Vidrigt .

Fy vad vidrigt. Tanten kunde ju inte rida alls och hängde ju konstant i stångbettet. Hästen hade inga möjligheter att göra vad den blev ombedd att göra. Forcerat och dålig timening lyste igenom hela den hemska ritten (ja den del jag såg iallafall). Jag såg början på halmbalarna men orkade inte titta utan läste på annan sida en stund. Sen såg jag momentet runt pålarna (hur vore det att försöka söka kontakt med hästens yttersida?) och "hoppningen" efter det stängde jag av. Helt seriöst hur kommer man på tanken att hoppa en blind häst även om det är lågt? Om man nu är dum nog att göra det borde man då inte träna hästen till att hoppa ett förutbestämt stort språng på komando? Den här stackars hästen hade ju ingen chans att undgå att riva hindret.

Liknande trådar

Hästvård Olyckan är ett faktum. Pållen ska stå på box med gipsbandage i minst 8.veckor. Era bästa tips för att göra det drägligt för både häst...
2
Svar
31
· Visningar
1 627
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 129
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hej, Jag undrar hur lång tid det kan ta för häst att återhämta sig från selenbrist? Fick svar på mineralanalys (blodprov) i veckan och...
Svar
4
· Visningar
447
Senast: Mearas
·
Hästvård Har ni erfarenhet av lymfangit där ni inte hittar något sår på 5 dagar men benet är som en stolpe, på kvällen på 5e dagen har det...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 361
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2