örter för sår!?

nope! jag köpte den i t-ryd på b****s för en 5-6 år sen.
måste ju säga att den är bra.
sen att jag köpte läkeörter i kruka som är för människor gör ju inte saker sämre. i den boken finns den "recept" hur man gör salvor och sånt med bilder steg för steg

Om du köper aloe vera i blomsteraffär, se då till att det är "barbadensis miller" och inte någon av de andra aloe-plantorna som är likvärdig. Saften från flera av de andra kan ge brännskador.

piggy

Sv: örter för sår!?

Groblad är det absolut bästa för snabb sårläkning!

Växer mycket längs grusvägar och allmänna vägar.

Tvätta bladen, krossa dem, lägg på såret och bandagera. Byt ett par gånger per dygn.

Sv: örter för sår!?

Nja, skulle inte rekommendera det annat än i nödfall. Svårhanterat och inte så effektivt.

Calendulasalva (ringblomma) och Calendula D30 är däremot förträffligt, läker stora sår så snabbt och fint att det knappt blir ärr.

Liknande trådar

Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
1 064
Senast: Cactus
·
Hästvård Hej! Min häst har fått en stickskada rakt genom kinden, hål igenom. De försökta laga på lokala veterinärkliniken för 5 d sen. Fick ta...
Svar
2
· Visningar
462
Senast: MiniLi
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 254
Senast: skiesabove
·
Hästvård Min häst fick svår mugg som tog nästan 8 månader att läka ut helt (flertalet antibiotikabehandlingar invärtes och utvärtes). Detta...
Svar
0
· Visningar
607

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hiss eller diss - del 6
  • Skottlossning på skola
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka