Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad skönt både för er och hästen att ni fått den genomgången och en diagnos med behandling för hästen !
Tråkigt givetvis att det därmed inte blir det köp ni hoppats på men klokt beslut tycker jag ...
Erik : jag tror verkligen inte man ska stämpla cortison som ett problem för fång i sig , det som avses är att risken ökar om andra faktorer existerar i kombination dvs hästen har andra fång risk faktorer med i ekvationen .
Vi gav vår häst medicin från vet bl.a. Kortison. Sommaren efter kunde han inte gå på bete, fick då fångkänningar. Vilket ju är en stor risk vid behandling med kortison. De enda som hjälpte oss va carragen (rödalger). Sök gärna här på buke på rödalger,vad jag har skrivit innan
Jag hade inte köpt, min 26åring har kroniska luftvägsproblem och dammallergi, hon fungerar bara i utebox på spån (stallströ, inte lantbruksströ), mycket utevistelse och äter endast hösilage. Dock klarar hon inte nu i sina äldre dagar några längre sträckor i trav/galopp då lungorna och luftvägarna inte orkar med men när hon var yngre var det bättre. Det är ett evigt pyssel och hopplöst om man måste leta nytt stall av någon anledning eftersom det måste finnas möjlighet att ha hästen på spån, ge hösilage, ha bra luft och mycket ute osv. Det är att köpa sig problem tyvärr.
Såg nu att ni hade bestämt er att inte köpa. Hoppas det blir bra för hästen i vilket fall
Är det dammigt i paddoken? Hos oss dammar det som 17