Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min nordsvensk hade fång för 13 år sedan, det upptäcktes ganska tidigt och behandlades hos veterinär. Förra året blev hon lite lite...
Svar
0
· Visningar
782
Hästvård Finns det någon som har någon erfarenhet av det? Tips eller råd? En väninna har fått det problemet på en av sina hästar. Främre...
Svar
10
· Visningar
4 544
Senast: mackan
·
Hästvård Hurdana behandlingsmetoder har man nu förtiden? Kan de minska och plötsligt bara försvinna? Eller slutar de bara besvära när de inte är...
Svar
3
· Visningar
913
Senast: Amha
·
Foder & Strö Hej jag undrar om någon kan hjälpa mig, jag har en pigg 19 årigt danskt varmblodsvalack med mycket motor , som går på ett bete med...
Svar
5
· Visningar
941
Senast: Ewha
·
Hästvård Ska köpa en ny häst i övre prisklassen. Den ska klinikbesiktas och röntgas så mycket är bestämt. Men nu till frågan. Ska man låta röntga...
Svar
6
· Visningar
2 963
Senast: akleja
·
Hästvård Vart kan man köpa lädersulor till häst? Hittar ingenstans...
Svar
4
· Visningar
1 300
Senast: Gimlan
·
  • Låst
Hästvård Vad säger ni om detta? Klicka på länken och läs hela debattartikeln...
Svar
16
· Visningar
1 769
Senast: Boj
·
Hästvård Hej! Min häst har fått stora knölar under magen (3st, 5cm diameter). Han har haft dem i en veckas tid nu och de har blivit större. Har...
Svar
1
· Visningar
739
Senast: Korven
·
Hästvård En häst i stallet har på söndag varit halt i två veckor. Hästen i fråga haltar/markerar något på höger fram i trav. Vid upptäckten av...
Svar
4
· Visningar
1 113
Senast: Cicci
·
Hästvård vår häst kom i mars och har sen dess tränats mycket och fått massa nya muskler. Då i början checkades allt, köpgranskningar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 367
Senast: Harbor
·
Hästvård Hej! Min häst har sedan ca 2 år tillbaka en senskada. Hon är ohalt när hon bara går i hagen, försöker man sätta igång henne blir hon...
Svar
3
· Visningar
1 431
Hästvård Behöver lite åsikter och någon att bolla lite med, får ingen ordning alls på tankarna som surrar... Har ett sto som drog på sig en...
Svar
9
· Visningar
1 121
Senast: Prickig
·
Hästvård Gjorde nyligen utredning på klinik pga hästens reaktioner vid ridning. Åkte hem med pentosan (antiinflammatoriskt) som injicerades...
Svar
5
· Visningar
1 469
Senast: Lobelia
·
Hästvård har en 2 årig travare som konstant vilar på sitt högra bakben. alltid efter lugna turer i skogen till intervall träning, även när man...
Svar
5
· Visningar
866
Senast: coari
·
Hästvård Häst med lös benbit i kota. Varit halt av detta men nu efter behandling ohalt och ska sättas igång så får vi se hur det går. Hästen är...
Svar
16
· Visningar
1 922
Senast: kryddelydd
·
Hästvård Jag har ett problem med min ponny. Han kliar sig något extremt på man och svans. Förra ägaren har testat mot soleksem men det var inte...
Svar
9
· Visningar
1 511
Senast: Boj
·
Hästvård Hallu ;) Jag är intresserad av en häst super fin o tävlar svåra klasser men ägaren berätta att den är Parallellt förskjuten, vad...
Svar
4
· Visningar
1 139
Foder & Strö Jag har två hästar och framförallt den ena är alltid jättetörstig när jag tar in dem för ridning. Jag har sett Att de dricker och håller...
Svar
2
· Visningar
752
Senast: Linnea_
·
Hästvård 18-årigt halvblod imp. Irland, hade en kotledsinflammation 2009 som behandlades med tuppkam och läkte fint. Han röntgades i samband med...
Svar
4
· Visningar
1 577
Senast: Ekblomma
·
Hästvård Frågan gäller min väns häst, så ni får ha lite tålamod med att jag inte har alla detaljer. Min vän har en 7-åring islandsvalack som...
Svar
0
· Visningar
1 235
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka