Sv: Haltar han?
V.f......................
V.f......................
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är alltid vanskligt att ge sig på att ge tips över nätet. Det finns skäl till varför man inte kan få hästen checkad så av utbildat folk(veterinärer).
Men spontant tycker jag inte att den där hästen ger ett sunt intryck tyvärr.
Jag tycker han rör sig orent, med oelastiska och korta rörelser och osunt högt hållet hals/huvud.
Hade jag fått en som såg ut så i träning hade jag ringt min vet, tyvärr.
Det är min spontana känsla. Att ge ett riktigt utlåtande baserat på filmsnuttar är inte lämpligt.. Men spontant tänker jag så här...
På filmen från i måndags avlastar hästen höger fram, vilket visar sig genom att den sänker huvud/hals när den har vikten på vänster fram och höjer när den ska belasta höger fram. På sista filmen kan man fortfarande se att den är oren i h f i höger varv, vid varvbytet till vänster varv blir det mycket värre men om det är för att höger fram då måste ta längre steg och belastas hårdare eller om det dessutom är bak/rygg kan man inte se, det som syns är framför allt att den vill ta korta steg med höger fram. Jag skulle inte vänta, detta är ingen pyttehälta och med tanke på hur den snubblar till vid belastning i första filmen är det troligtvis något som gör ont vid belastning snarare än en sträckning. Ryggen ser bättre ut på sista filmen tycker jag.