Träckprov, behöver hon avmaskas?

Sv: Träckprov, behöver hon avmaskas?

Vet inte :p Men det är alltså bara bandmask man öht kan kolla på blodprov? Eller?

Om värdena gått ner, kan man åtminstone dra slutsatsen att hästen inte längre har problem med bandmask? Oavsett om det är avmaskningen som hjälpt eller att den inte hade något?

Kolla in länken i mitt inlägg #74. Där står om en ny metod för att diagnostisera stora blodmasken i blodprov. Denna metod verkar inte ha kommit till Sverige ännu men förhoppningsvis på gång.

Kolla in länken i mitt inlägg #74. Där står om en ny metod för att diagnostisera stora blodmasken i blodprov. Denna metod verkar inte ha kommit till Sverige ännu men förhoppningsvis på gång.

Står ju att det kan ta några år:(

Där är en PhD studerande från Köpenhamns Universitet med i projektet, plus att den som är ansvarig för projektet är dansk, så förhoppningsvis blir skandinavien inte helt bortglömt när det en gång lanceras! ;):D Men ja som Korven sa, det är ju inte lancerat någonstans ännu!

Är det DNA testningen? Än så länge är det väl för dyrt vad jag förstår.

Liknande trådar

Hästvård Jag tog träckprov på mina två ponnys och fick veta att enbart den 28 år gamla hästen behövde avmaskas. Hon hade bandmask och liten...
Svar
8
· Visningar
5 715
Hästvård Avmaskning är i första hand för att skydda markerna. Alla avmaskningsmedel är receptbelagda. För att få ut recept måste veterinären...
79 80 81
Svar
1 611
· Visningar
164 794
S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip...
2
Svar
25
· Visningar
7 453
Senast: Madick
·
L
Hästvård Hästarna i stallet (2 st) har sedan december "turats om" att ha kolik. Fullblodet 2 ggr,då veterinär fick kallas ut samt en lättare...
Svar
5
· Visningar
926
Senast: Lazy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Jag kunde köpa en hund
  • Uppdateringstråd 31