Usch, min älskling har fått fång!

Sv: Usch, min älskling har fått fång!

Tack för att du delar med dig:)

Ang. blötläggning så är 1 -2h. tillräckligt för mig.
vem vill ha en massa hö i blöt nästan 1 dygn under rötmånaden? Usch o fy.

T. på vattnet som Stallmannen skrev har givetvis en inverkan på hur snabbt det går o bakterietillväxten ska vi nog inte ens gå in på.

Kl

Tack alla som har lämnat åsikter, tips och synpunkter i denna tråd!

Här kommer en uppdatering angående min pålle. Han svarar fint på medicineringen och både veterinär och hovis är överens om att han fick ett lindrigt anfall och att pålle kommer att bli återställd.

Så bra att det gick bra:) och att det var ett lindrigt anfall och det tack vare att snabba insatser gjordes.

Liknande trådar

Hästvård I torsdags red min medryttare, jag var på jobbet, fick sms på fredag förmiddag där medryttaren meddelade att hästen inte hade känts bra...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 628
Hästvård En av mina hästar har fång och det blir inte bättre, snarare värre. Tänkte höra om det är någon som har liknande erfarenheter av fång...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
10 461
Hästvård För ca 1 månad sen var min häst lite ovillig att gå, ringde veterinär som tyckte vi skulle avvakta, men han blev snabbt sämre, ville...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 090
Senast: bettysmatte
·
Hästvård Jag är så ledsen och förvirrad, behöver skriva av mig och kanske få lite tips och råd. Min lilla shettis var plötsligt stapplig och halt...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 434
Senast: mily
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka