Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jo, en sak som jag tänkt på ett tag. Jag använder alltid pälsglans på min häst innan ridning. Men nu när det är sommar så kan dom...
Svar
3
· Visningar
1 272
Senast: clubman
·
Hästvård :crazy: Någon som kan hjälpa mig reda ut detta? I juli 2010 fick min häst en extra dos stelkrampsvaccin för att han fick en sårskada...
Svar
15
· Visningar
2 674
Senast: Korven
·
Hästvård Fick precis veta att hästarna har stora blodmasken, de har gått i alla hagar.. Var dock senast i våras och finns numera inte en endaste...
Svar
4
· Visningar
1 345
Hästvård Min häst har fått vita märken på benen. Och jag kan inte förstå varför? Det ser ut att komma från senskydd, men det är senskydd som...
Svar
10
· Visningar
3 453
Senast: Tualma
·
Hästvård Kort snabbfakta om läget hittills: - Jag har haft hästen på fråga på foder i lite mindre än ett år. Vi gjorde dock ingen besiktning...
Svar
14
· Visningar
2 635
Senast: mackvack
·
Hästvård Min ponny har som en ränna på ryggraden. Spontant tänker jag fett, men alltså... Tidigare år har han vägt 30-40 kg mer sommartid, utan...
Svar
6
· Visningar
1 348
Hästvård Min ponny som fick fång för snart tre veckor sedan har precis i början av hoven längst upp på alla fyra hovar en utbuktande rand. Den är...
2
Svar
23
· Visningar
5 398
Senast: axel
·
Hästvård Ja, är det så? De ser ju likadana ut, så jag brukar köpa dem som kostar en hundring. De slöas väldigt fort. De funkar ju ändå, men det...
2
Svar
20
· Visningar
7 282
Senast: Nominous
·
Hästvård Mitt sto behöver en ny grundvaccination och veterinären ska komma ut av andra anledningar i veckan. Hon blev dock betäckt i veckan...
Svar
1
· Visningar
619
Senast: lundsbo
·
Hästvård Märkte igår att min hästs högra öga var lite ovanligt kladdigt och idag var det ännu kladdigare med gul/vit gegga som jag torkade bort...
2
Svar
20
· Visningar
8 764
Senast: maoulina
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som är överviktig och hon har haft känning av fång men det är bra nu. Jag undrar hur mycket hon ska väga? Hon är...
Svar
9
· Visningar
1 523
Senast: Emmawiren
·
Hästvård I år är det extremt mycket mygg... Och hästarna får vandra hela nätterna på betet. Har andvänt Ultra shield, vilket jag har använt i...
2
Svar
22
· Visningar
8 523
Senast: Manji
·
Hästvård Jag har en liten fundering, hur bra är det egentligen att kombinera liniment/kylgelé med sol? Ibland när man gjort något extra...
Svar
5
· Visningar
6 692
Senast: niikon92
·
Hästvård Hur och när ska man avmaska ett föl? Hörde om 3 veckor, 8 veckor och 20 veckor. Stämmer det? Och med vilket preparat? * Jenny *
Svar
8
· Visningar
2 892
Senast: kamomillo
·
Hästvård Jag skulle handla Blåspray och då fanns det bara "Aluminiumspray" som skulle ha samma effekt. "För öppna sår, bildar en elastisk...
Svar
14
· Visningar
6 539
Senast: Mia_R
·
Hästvård Om en häst när den vilar står med alla benen långt under sig så det ser ut som ett V från sidan. Varför står den så? Kan den ha ont?
Svar
16
· Visningar
5 437
Senast: MonteRose
·
Foder & Strö Hej bukefalister. Nu har vi kört in årets höskörd och då vi inte kommer behöva allt hö, så ska det säljas. Men här kommer min fråga...
2
Svar
33
· Visningar
5 048
Senast: a1agnlju
·
Hästvård Läste en blogg där det var en som kommenterat att hon avlar på en eksemhäst. Hon svarade med: "Jag har dock redan gått igenom det...
2
Svar
25
· Visningar
4 548
Senast: morgaine
·
Hästvård Jag har såklart läst runt både här och i böcker och visst jag har haft häst i dryga 35 år. Men lägger man till att de sista 17 åren...
Svar
5
· Visningar
1 778
Senast: Mimsan_
·
Foder & Strö Jag har inte fodrat med betfor på tre evigheter men funderar på att ge det till hästen till hösten. Grunnar dock på hur det ska gå ihop...
Svar
8
· Visningar
3 087

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka