potatisprotein, gammal ponny.

Sv: potatisprotein, gammal ponny.

Jag ger potatisprotein till min ibland just för att motverka lös mage! Han tycker inte särskilt mycket om det utan jag måste blanda i annat gott, men han mår bra av att äta det och särskilt om det är "bajsvatten" när han bajsar. Ett par - tre deciliter pp och ett paket jäst brukar dock stabilisera det hela.

Som proteinkälla skulle jag dock välja något annat, och jag håller med övriga om att inte ge ett rent proteinfoder till din häst utan försöka hålla hull på andra sätt.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 158
Senast: Anna-Bella
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 013
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
642
Senast: Sesca
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 926
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar