Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Just det hände oss efter senaste resan, stoet levde rövare i transporten och lyckades flytta skon genom att ha ur en söm och sedan få tåkappan rakt in under sulan, kunde givetvis inte gå alls pga smärtan, men tack vara att den avlägsnades snabbt så blev det inga sår eller övriga skador![]()
Typiskt tillfälle då man är jäääkligt glad att kunna fixa en sån sak själv! Man kanske inte ens är på hemmaplan med sin ordinarie hovslagare tillgänglig.
Min hovis sa: Att slå på en tappsko själv är bonus, men att kunna dra av den borde alla hästägare kunna.
Öhh, skojar du med mig eller?! Här finns inte en hovslagare att få tag på akut, självklart måste man som ansvarskännande hästägare förstå att det inte alltid går att förlita sig på att andra (yrkesgrupper) ska släppa allt de har för att lösa ens egna akuta situationer?
Att dra av en snedvriden sko måste jag klara själv, däremot att slå på den lämnar jag till hovslagaren (som ofta behöver ett par dygn på sig att få tid att komma, är det urakut får jag söka mig till kliniken och hovslagaren där).
Så värja gång jag sko en häst eller fixa ett tapp sko då är det First Aid![]()
Vilket bra tråd! Bör som någon annan nämnde absolut nålas!
Mvh Domino_s