Vad finns i din ryktlåda?

Sv: Vad finns i din ryktlåda?

Vad exakt finns i just din ryktlåda/hink/påse etc?
Hur många borstar? Vad för borstar? Vilken är favoriten av alla sakerna i lådan?

Är hinken endast till för borstar? Eller är allt i hinken?
Ordning och reda? Hur ofta blir det rengjort? Egentligen ;)

Berätta hur er hink ser ut=D

Jag erkänner.
En kompis har stulit en kundkorg från någon butik (jag vet inte vilken, står inte på kundkorgen), en sådan där i plast ni vet som inte är helt tät, som jag har som ryktlåda. Fördelen är att allt skräp åker ut av sig själv.
Jag har borstar i den. Har tre olika rotviskor med borst i olika längd, ett par vanliga mjuka ryktborstar, ett par "piggborstar", någon ryktskrapa och ett par reservhovkratsar i den. Har också en bättre tagelborste.
Själva korgen rengörs inte.
Tvättar/rengör inte borstarna specifikt men "drar ur dem" det lösa.
Använder mest en gammal viska med plastborst som jag haft i fem-sex år. Använder en med kortare borst, eller piggborste, först om det är mycket intorkad lera eller annat som kräver mer "övertygande" för att släppa från pälsen.
Använder ganska sällan de mjukare ryktborstarna men de används efter ridtur särskilt om hästen blivit svettig. Det tar emot att använda viskan på svettig häst av någon konstig anledning.
Har hovkrats och hovborste liggande bredvid korgen, på ett plåtskåp. De flesta hästarna kratsas som vanligt. En häst kratsas först och sedan borstas hovens undersida noga både före och efter ridning, eftersom hästen i fråga har ganska dåliga hovar som kräver lite extra noggrannhet.

Jag erkänner.
En kompis har stulit en kundkorg från någon butik (jag vet inte vilken, står inte på kundkorgen), en sådan där i plast ni vet som inte är helt tät, som jag har som ryktlåda. Fördelen är att allt skräp åker ut av sig själv.

Du/din kompis inspirerar mig till att begå ett brott.
angel.gif

Hmm, nu måste jag tänka till lite ;) Jag har en verktygslåda med massa fack i till allt mitt mojs!

1 ryktborste
1 ryktskrapa
1 piggborste
3 rotborstar (2 i syntet varav en är ganska kort i borsten och 1 naturhår)
2 huvudborstar
2 mankammar
1 helosan
1 hovkrats
1 hovborste
1 broddnyckel
1 svettskrapa
2 pkt gummisnoddar
1 pkt gummistoppar till broddhålen
1 röd rosett
1 sax
1 mankniv
1 hovpensel
1 säkerhetshake
hästgodis

Favoriten är helt klart rotborsten med de korta stråna, helt överlägsen i att ta bort skit från benen! Rengör allt 1 gång om året, stoppar ner alla borstar i en hink med varmt vatten och hexocil så får det står och dra 20 min. Ryktlådan töms på päls då och då och tvättas när borstarna rengörs. Ibland köper jag en ny istället eftersom spännena ger upp efter ett tag. Pedant som man är ligger borstarna i samma ordning alltid... ;)

Jag har en ryktlåda och där finns både smått och gott :)

2 pannborstar
4 hovkratsar (varför undrar jag mig...)
1 mankam
1 hovborste
2 påsar gummisnoddar, en med rosetter och en vanlig
1 klicker
1 påse hästgodis
Hovolja (vanlig olivolja)
1 ryktsten
3 rotviskor, olika storlek
1 piggborste
1 svettskrapa
3 ryktborstar, mjuka
1 ryktskrapa
1 energibar
nässdukar

Brukar försöka ta bort de mesta av håren som fastnar varje gång jag har borstat så slipper ryktlådan bli så skräpig. Tvättar också borstarna 1-2 gånger om året.

Jag har en Grooming bag från Cattleman's svart med ljusbeiga kanter och handtag.
Jag har bara borstar från Borstiq Farm med undantag för Magic Brush borstarna och JW man och svansborsten.

1 rotviska modell hårdare
1 putsviska för sista finnishen
1 ryktborste
1 ryktskrapa i plåt
1 ansiktsborste
1 islandsborste
1 putsvante i lammull
1 hovkrats
3 Magic Brush
1 JW man o svans borste
1 stålkam
1 burk gummisnoddar
1 flaska TiB pälsglans
1 svanspåse
1 sax

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 910
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 931
Senast: ildiko
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Anonymt nick, och nej jag vet inte om personen är just mytoman, jag vet bara att hon ljuger om väldigt mycket. En vän har i många år...
Svar
12
· Visningar
1 237
Senast: Otherside
·
Gnägg Halloj! Jag ska snart få en häst på foder och vill egentligen bara ha massa tips och pepp haha. Är så taggad, pirrig, nervös och har så...
2
Svar
24
· Visningar
2 598
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2