Cm. = Kg. Foder

Sv: Cm. = Kg. Foder

Men kruxet är att med dessa 420 kg så får han inte gå ner mer, då skulle han bli för tunn och enligt dig ligger han över. Men ser man honom IRL så förstår man att mindre vikt på denna häst inte skulle vara eller se bra ut. :crazy:

Är hästen för tunn? kan du se revben, det kan vara lätt att lura sig själv. En anorexi se sig själv som FAT, en Fatty som val mån!

Har google for att kola andra hight-weight charts for horses för att jämföra on siffer stammer men hitta igen.

Finn massa for people:
www.rush.edu/rumc/page-1108048103230.html

foderstatsprogram ahr aldrig kunnat räkna rätt foder till min ponny. De tycker att hon ska äta så lite att hon skulle sett ut som ett staket om jag följde råden.

min ponny är ca 148 cm hög och i normalhull. Man kan se revbenen, men inte extremt. Hon är vältränad. så skulle säga att hon är en 3a enligt systemet. hur mkt borde hon då väga?

Jag vet för övrigt vad hon väger.

Fast foderstatsprogrammen är gjorda för en "tabellhäst" vilket många hästar givetvis inte är. Man håller koll och ökar/minskar efter behov så lär man sig hur mycket ens häst behöver ligga på :)

Ja och vi fodrar omskriven häst enligt dubbla tabellbehovet, så det skriver jag under på.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka