Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Var på GHS och blev snärjd av en pavo-säljare. Frågade efter socker och stärkelsehalten och döm av min förvåning när han inte bara hade... 2
Svar
26
· Visningar
6 943
Senast: Centaur
·
Hästvård Nu är sommaren här och jag inväntar årets svanskliande. Min häst har inga stora problem, hon skaver inte av taglet, får sår osv men hon... 2 3
Svar
57
· Visningar
7 954
Foder & Strö Nu ska jag sluta sno trådar! Jag vill analysera gräset i sommarhagen. Är mest intresserad av mineralerna. Har kikat runt lite och har...
Svar
2
· Visningar
1 000
Senast: MonteRose
·
Foder & Strö Hej jag har en islänning på 9 år som endast äter hö.¨ Hon har oxå fri tillgång på mineralsaltsten. Hennes förra ägare gav henne oxå... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 389
Senast: sthu
·
Foder & Strö Hej. Vilken müsli tycker du är den mest prisvärda? i förhållande till daglig mängd, säckstorlek och pris i butik. Jag söker en...
Svar
5
· Visningar
876
Senast: mackan
·
Hästvård Vart kan man köpa det? Hittar det inte någonstans :(
Svar
3
· Visningar
1 458
Hästvård Har haft ett väldigt struligt år med min islänning med hovbölder röta mm nu har han varit bra ca 3 månader men tappade en sko förra...
Svar
9
· Visningar
1 191
Senast: Boj
·
Hästvård Jag har ett dilemma och då det håller på att driva mig till vansinne, kollar jag mer er. För ett år sedan upptäckte jag bulor på min...
Svar
4
· Visningar
3 287
Hästvård Någon som kan ha en aning om varför min häst plötsligt har fått ett stort saltbehov? Från att nästan aldrig sett den lille slicka på...
Svar
0
· Visningar
880
Senast: Grazing
·
Hästvård Hästen äter butta två gånger om dagen och det blir med automatik att den som fodrar morgonen eller kvällen (när jag inte kan vara där)...
Svar
2
· Visningar
1 120
Senast: Nominous
·
Foder & Strö Då en av mina hästar har muskelproblem så har eq föreslagit dk, problemet är att jag vet inte om jag vågar, enligt Peter Forsberg på STC... 2
Svar
28
· Visningar
4 107
Hästvård Efter ett längre riduppehåll har jag nu åter satt igång med ridning och hästar. Och har på kort tid stött på två fenomen som jag inte...
Svar
14
· Visningar
10 591
Hästvård Jag söker erafrenheter ang pungbrock inför samtal med vet i morgon. Efter många om och men kastrerade jag min 5-åring för 2 månader...
Svar
0
· Visningar
851
Senast: Fossan
·
L
Hästvård Hej! Min häst har som en litet tunn spricka på utsidan av hoven. Den sitter i mitten på hoven, inte alls djup och bred. Han är inte...
Svar
3
· Visningar
1 164
Senast: supersonic
·
Hästvård Är denna häst tjock? fet? Bukig? Omusklad? Ja vad tycker ni efter vad man kan se på bilden? Och det är bara hullet jag undrar... 27 28 29
Svar
571
· Visningar
68 341
Senast: morgaine
·
Hästvård Hej, nu söker jag råd och tips. Jag är så oroad över min gamla häst att jag knappt kan sova mer och går i hemska tankebanor. Var på...
Svar
5
· Visningar
1 609
Senast: Rugge
·
Hästvård Idag gjorde jag en besiktning på min nya foderhäst som kom häromdagen. Allting gick prima och fram till böjprovet gav veterinären mycket... 2
Svar
30
· Visningar
8 442
Senast: RubinNovak
·
Foder & Strö Är det någon som har nån teori varför man ofta har järn i tillskott när det sällan finns behov för det då grovfodret sällan har brist. 2
Svar
28
· Visningar
6 538
Senast: Inte_Ung
·
Foder & Strö Någon som har erfarenhet av ovanstående? Hittar inte mycket info om det men det som finns låter för bra för att vara sant. Alltså är...
Svar
0
· Visningar
763
Senast: MonteRose
·
Foder & Strö Till häst med sommareksem så rekommenderas linfröolja, inte linfrökross/kaka/hela linfrön, på grund av att de "bra" oljorna kommer man...
Svar
6
· Visningar
1 576
Senast: FeliciaHK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tittar in i ditt kök del 27
  • Vad gör vi? Del CCX
  • Kaffechoklad?

Hund, Katt, Andra Djur