Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Är denna häst tjock? fet? Bukig? Omusklad? Ja vad tycker ni efter vad man kan se på bilden? Och det är bara hullet jag undrar...
27 28 29
Svar
571
· Visningar
68 119
Senast: morgaine
·
Hästvård Hej, nu söker jag råd och tips. Jag är så oroad över min gamla häst att jag knappt kan sova mer och går i hemska tankebanor. Var på...
Svar
5
· Visningar
1 608
Senast: Rugge
·
Hästvård Idag gjorde jag en besiktning på min nya foderhäst som kom häromdagen. Allting gick prima och fram till böjprovet gav veterinären mycket...
2
Svar
30
· Visningar
8 436
Senast: RubinNovak
·
Foder & Strö Är det någon som har nån teori varför man ofta har järn i tillskott när det sällan finns behov för det då grovfodret sällan har brist.
2
Svar
28
· Visningar
6 533
Senast: Inte_Ung
·
Foder & Strö Någon som har erfarenhet av ovanstående? Hittar inte mycket info om det men det som finns låter för bra för att vara sant. Alltså är...
Svar
0
· Visningar
761
Senast: MonteRose
·
Foder & Strö Till häst med sommareksem så rekommenderas linfröolja, inte linfrökross/kaka/hela linfrön, på grund av att de "bra" oljorna kommer man...
Svar
6
· Visningar
1 574
Senast: FeliciaHK
·
Hästvård Kan man använda det på ovan nämnda platser? (hittar ingen info om det på varken flaskan eller på nätet)
Svar
6
· Visningar
1 639
Senast: Liten
·
Foder & Strö Hej :) Jag undrar om någon vet om det finns någon återförsäljare till Raceways kraftfoder i Skåne? Och om nån här har några...
Svar
0
· Visningar
974
Senast: sofiaa
·
Hästvård Nyligen har två fälttävlanshästar fallit döda ner efter väl utförda terrängprov. (King Artus och Cavalor Telstar). På King Artus är det...
Svar
4
· Visningar
1 299
Hästvård Som rubriken lyder - hur hanterar ni eksem på era hästar? :)
Svar
10
· Visningar
1 859
Senast: Boj
·
Foder & Strö Vet inte om jag la tråden rätt eller inte.. Men tycker iaf att det är synd om Lillan när hon tränas tuffast av alla hästar i stallet...
Svar
14
· Visningar
3 699
Senast: Ramona
·
Hästvård Många slakterier har slutat att ta emot hästar efter hästköttskandalerna som varit. De har blivit tvingade till detta pga att deras...
Svar
3
· Visningar
1 021
Senast: Nafayette
·
Hästvård Jag är så fundersam över om jag ska våga släppa min PSSM häst på bete. Hon är 22 år i år och fick sin diagnos för 2 år sedan under...
Svar
8
· Visningar
3 221
Hästvård Hej! Nu är det såhär att jag och min mamma letar efter häst efter att en av våra dog för inte så länge sedan. Nu är det såhär att vi...
Svar
5
· Visningar
1 876
Senast: Thorana
·
Hästvård Har idag skott min häst och låtit en ny hovslagare göra detta pga att jag varit missnöjd med föregående. Tillsaken hör nu är att när...
Svar
0
· Visningar
696
Senast: Humlisen
·
Hästvård Vad är bäst mot flugorna? Jag använder själv bara Skillingaryd runt skapet och ögonen när det är mycket ute, funkar bra! Men har...
Svar
17
· Visningar
3 556
Senast: Pathmaker
·
Foder & Strö Moderator: Ligger tråden fel vänligen flytta den till rätt då jag inte vet om detta är rätt för frågan Dags för betes släpp och det...
Svar
2
· Visningar
1 117
Senast: MayGrace
·
Foder & Strö Jag står i startgroparna att köpa min medryttarhäst. Kan inte mycket om foder och undrar egentligen mest om jag ska fortsätta med samma...
Svar
2
· Visningar
710
Senast: MonteRose
·
Hästvård Hej. Har en fråga till er som kan detta med hovar. Ser detta normalt ut vad gäller vinklar och hovvägg eller bör jag vara orolig att...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 002
Hästvård vad heter det lugnande preparat som veterinären kan skriva ut och som man blandar i maten? har en häst som får panik när man startar...
Svar
7
· Visningar
4 401
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka