Vilken karens på djävulsklo

Sv: Vilken karens på djävulsklo

Ja jag vet, h*n jämför det med vanligt glukosamin. Inte en vettig person att samtala med och jag sitter i en sits där jag velar om jag ska anmäla eller inte.

Personen verkar ju ha full koll på att h*n rider på en häst som är dopad.
Då hade jag försökt sätta dit människan. Av hänsyn till djuret.

I så fall korkade ÅF..jag har sett flertalet ställen, även där jag köper ifrån som lägger ut varningstexter om djävulsklo, att det är att likna med butta eftersom att det verkar på samma vis och är smärtstillande!
Djävulsklo, samt butta är dessutom inget man skall ge regelbundet utan en veterinärs ordination.

Läser man igenom TR behöver medel inte ha en uttalad karenstid utan det som verkligen gäller är att man själv som tränare/ryttare kan intyga att hästen är frisk nog och det kan man knappast säga om en häst måste tävlas på preparat som är inflammationshämmande/smärtstillande??

Hur tänker man ifall man vill förebygga inflammationer genom att ge tex djävulsklo och ändå träna/tävla som vanligt?!
Det är något annat som bör förändras, tex träningen av hästen eller så kanske hästen gjort sitt och inte lämpar sig till att träna och tävla helt enkelt för att den inte håller för det...Det finns liksom inga genvägar.

Ifall personen inte lyssnade hade jag anmält, eller minst tipsat så kanske vederbörande blir avstängda från tävlingssammanhang..

Senast ändrad:

Kan meddela att h*n har tävlat hästen på vanlig butta också...
H*n vill ge detta till hästen för att förebygga inflammation i kotorna fram.

Hi Clover:
Hitta den här, du kan vissa det för din bekänt:
Sid Effekts, Word Of Warning.
www.youtube.com/watch?v=nosyshyxFWU
I 1:20min. säjer Dr. Meschino att Djävels Klor kan oppna upp gamle magsår och ulcers och den har ett "anti-coagulent" subtance (översättning please!) där man kan får internal blodning.
Rör det sig om en tävlings häst som gå igenom mycket stress kan den har utveklet magsår!

Till dessa Anmälnings Nissa:
Hjälp till att skapa lite information istället för er kronisk anmälnings sjukdom!

Hjälp till att skapa lite information istället för er kronisk anmälnings sjukdom!

Informationen finns ute, är man intresserad av att hitta svaret så finns det.
Som tävlingsryttare/kusk/hästägare osv är det ditt eget ansvar och intresse att ta reda på vad som gäller innan du matar i din häst/se till att din häst är i ett hälsosamt skick för träning/tävling..och främst fundera över varför hästen är dålig om sådana preparat måste användas regelbundet. (Sjuka hästar ska inte tävlas!)

Jag hade inte haft problem att anmäla till exempelvis tävlingsarrangörer om ett ekipage som använder otillåtna medel..Det hör inte till sportsammanhang.

Nej doping för att vinna är fusk, man kan inte vara stolt i sig själv med en sån vinst.
Att non kan vara stolt att skvaller på andra kravs nåt special i sitt karakter :meh:

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Ja så föll det sig så att min syster blev nya Ridläraren på klubben här hemma.:) Pga att en del hästar sålts av var där jätteont om...
Svar
18
· Visningar
4 410
Senast: mahlmt
·
Hästmänniskan Denna helgen flyttar två av mina kompisar sina hästar till ett annat stall.. Anledningen är väl delvis för att det blir sämre och sämre...
Svar
10
· Visningar
1 476
M
Ekonomi & Juridik Jag är lite i valet och kvalet och väljer att skriva under skyddat alias för att inte göra någon upprörd. Min häst står sedan...
Svar
13
· Visningar
1 589
Senast: svampbobbis
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 392
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar