Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Haha, missförstod dig totalt! Trodde det var någon vetenskaplig teori eller något ordspråk, förstod inte att du menade här bland kommentarerna.
Men jag håller med om att "Gylles teori" låter mycket trolig, det är nog den enda anledningen jag kan finna för tillfället
Tycker du? Jag vill alltid ha en annan veterinärs åsikt om jag tvivlar på den förstes utlåtande.
+ ni andra som svarat mig.
Förstår inte varför ni varvar upp så, jag skrev helt enkelt vad jag hade gjort. Och TS var ju trots allt ute efter andras åsikter. Man tycker olika på forum och bara för att ni inte håller med just mitt tillvägagångssätt behöver vi inte göra en diskussion av det.
Lugn och fin.
Är väl ingen som hetsat upp sig, snarare är väl alla som svarat helt eniga om att få hade lagt pengar på ytterligare en besiktning utan en utredning.
Så kraftig hälta på en häst som är "fräsch" rakt ut handlar ofta om att där sitter artros "piggar" alternativt en benbit precis i kanten på leden, så att de inte känner av dem i normal rörelse av benet men när de böjs ihop helt känner de väldigt väl av dem. När det handlar om artros så byggs ju ofta dessa på med tiden och förr eller senare kommer de att känna av det även vid normal belastning men det är omöjligt att säga när det kan gå många år eller så bygger det på snabbt. En röntgenbild på området är alltid att rekommendera så vet man vad man har att göra med.
Kan idag tillägga att hästen även går ojämt på vänster bak. Detta får mig nu att säga upp kontraktet...
Annars hade jag tänk, som någon tidigare nämnt, att ta ut ytterligare en veterinär nästa vecka som jag vet alltid böjer rätt. Har en häst visat något på böjprovet när hon böjt, så har det också stämt.
Men som sagt, beslutar mig nog för att lämna tillbaka hästen, jag vill ju kunna rida och träna ganska så mycket...