Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Här är artikeln om undersökningen. Den är från 2011 och det borde finnas en slutnot om projektet. Ska se om jag kan hitta det. Tror det är lite fel att säga att dom inte är högpresterande, faktiskt...
kl Hästar mättnadskänsla kommer av antalet tuggningar eftersom hästens mage till skillnad mot våran inte har några sträckreceptorer. Hästen kan överfylla magen.
Nej din grund är byggd på vad grovfodret du råkade fodra med då , i kombination med kraft fodret du råkade fodra med då , råkade innehålla .
Silage , Hö och lusern är grovfoder .
Sätt igång och kör i skogen med ditt foderstätt, kan du raportera hur det gå för hästen
sorry mackan...dåligt skrivet.....självklart är de så miss
2. Lucern är en balj/klover växt där näring ligga mellan hö och havre. Silage är ett konsoverings produkt.
Titta på fliken "träning" i den sista länken jag la in. Hela studien är oerhört intressant i mina ögon och jag kör stenhårt utan kraftfoder och här får hästarna jobba...
Dom kan inte sortera och ta sig en regal mums bit
vet jag precis vad de är ..testade en fjording grov sak på 150 en vecka i skogen men blev för lite gjort....blev för lite pengar......gick över på bruksnordis o den klarade jobbet..
den stod på 16 kg hö + 2 kraft grov + betfor+ olja....jobba 5 dagar i veckan hela vintern .....