Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker inte det är vanligt. Och dom vettiga "barfotafanatikerna" jag känner förespråkar absolut inte att hästar ska ömma och stappla!Jag tycker det finns alltför många barfota hästar som går omkring med ömma hovar. De är tassiga, går försiktigt, försöker gå i vägrenen osv. På vintern går de i helspänn och vågar knappt röra sig pga rädsla för att gå omkull. Det ses av många barfotafanatiker som helt normalt. Det är aldrig okej att hästen är öm!!!!
Jag har helst mina hästar barfota eftersom jag verkar själv. Använder boots när det behövs. Tycker det funkar ypperligt! Jag slipper söka land och rike runt efter en vettig hovslagare och dessutom så slipper jag tappskor!
Det finns givetvis såna rötägg också.
Man är ju lat om man tar den enkla vägen istället för det som är bäst för hästen. Som sagt, ömhet kan bero på många orsaker och slår man på skor riskerar man ju bara att dölja symptom av något annat.
Jag tycker inte det är vanligt. Och dom vettiga "barfotafanatikerna" jag känner förespråkar absolut inte att hästar ska ömma och stappla!
Det är ju absolut inte okej att hästar ska ridas runt och ömma.
Just såPoängen är att de inte fattar att hästen ÄR öm...
De allra flesta hästar har inga problem med att gå barfota i en gräshage. Däremot kan det bli problem med att gå i sand, på grus, sten och asfalt.
Sprängsten är det väl kanske inte, men här i byn är det flera grannar som anlägger nya skogsvägar genom att ta hand om diverse byggavfall som de fyller ut med. Det betyder att vägarna kan bestå av allt från krossat taktegel till blankpolerat stengolv i småbitar. De är givetvis tillplattade så att det inte är någon skaderisk att rida där, men hastigheten är skritt (så länge det inte är snötäckt) och skor behövs.Sprängsten på vägen tillhör väl kanske inte vanligheterna här i Sverige även om det förekommer