Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag är lite förvirrad just nu. Jag gav första sprutan med hästinfluensa och stelkramp till min häst i mars, veterinären sa då att jag...
Svar
3
· Visningar
822
Senast: lil-sis
·
Hästvård Hejsan vet inte hur jag ska förklara detta men har ett litet problem med min häst som sparkar bakut varje gång jag ska spänna...
Svar
2
· Visningar
1 150
Senast: annie_cool
·
Hästvård Som alla vet så är det dyrt att ha häst. Har ni några tips på något sätt att hålla hästhållningen mer ekonomisk?
Svar
16
· Visningar
1 983
Senast: MaritH
·
Hästvård har ni häst med nersatt syn? jag funderar på att köpa en annars helt ok och frisk häst, men den har bara ett öga. det andra är...
Svar
6
· Visningar
1 368
Senast: Josefinhl
·
Hästvård Någon som har erfarenheter om hur prognosen ser ut. Mitt 15-åriga halvblodssto fick igår sin andra behandling för dubbelsidig... 4 5 6
Svar
100
· Visningar
18 127
Senast: lizzie
·
Hästvård Ska förklara min rubrik lite haha:D Jag avmaskade min häst igår när tanken direkt slog mig att nu är han ju i stort sett "ren" medan...
Svar
15
· Visningar
7 582
Senast: Dandylinn
·
Hästvård Fick denna artikel i mailen idag, verkar intressant tycker jag. Känner inte till tidningen som publicerat artikel (Equine Chronicle)...
Svar
1
· Visningar
837
Senast: ameo
·
Hästvård Ja som rubriken lyder, när släpper ni hästarna att gå dygnet runt ute? :) Funderar lite på att när min skogshage är färdig nästa... 2
Svar
29
· Visningar
4 684
Senast: Jujja
·
Foder & Strö Blötlägger pållens hö eftersom han började hosta. Hur länge bör det ligga i blöt för bästa effekt? Jag har ett vagt minne av typ 30 min...
Svar
14
· Visningar
3 746
Foder & Strö Vågar man öppna en hösilagerulle nu till två stora hästar med fritillgång.? Rullen är på ca 300kg o torrt som hö. Vädret väntas bli...
Svar
5
· Visningar
1 061
Foder & Strö Är det någon som vet hur hästar reagerar på växterna majs och raps? Vi har plöjt upp ett bete i vintras, som nu är harvat och sått...
Svar
4
· Visningar
1 666
Senast: ameo
·
Hästvård Ja, som rubriken säger, kan en häst ha problem med bakdelen (bakben, bäcken, etc.) utan att det visar sig som hälta i bakbenen? 2 3
Svar
43
· Visningar
8 322
Senast: karini
·
Foder & Strö Vad ger ni era? Tänker främst på de som är mellan 2-3 år. Dela med er, är nyfiken hur ni gör:D 2
Svar
31
· Visningar
7 123
Senast: MagicaDeHex
·
Hästvård Intressant, borde ju i så fall gälla för samtliga levande kroppar? (Även djur) :) Artikel SVD.se-Våra kroppar är levande nätverk...
Svar
3
· Visningar
916
Senast: kryddelydd
·
Foder & Strö här i australien så blötlägger man allt kraftfoder och blandar med Chaff (hackat lucern hö eller nått sånt) varför? och varför är det...
Svar
18
· Visningar
4 059
Senast: Bowman
·
Hästvård Min nordsvensk kliar sönder manen :mad: Hon har kliat hela vinter egentligen men inte så farligt, men nu har dom en väldigt bra bräda...
Svar
6
· Visningar
1 202
Senast: ainasoja
·
Hästvård Min häst har fått en slemlösande medicin utskriven pga hosta. När jag läser på den fastklistrade lappen på förpackningen står det att... 2
Svar
23
· Visningar
4 671
Senast: juvelen
·
Hästvård Jag är fruktansvärt missnöjd med "min" veterinärs insats på min häst och överväger starkt att bestrida fakturan då denna egentligen...
Svar
16
· Visningar
5 826
Senast: Sar24BB66
·
B
Hästvård Nu vill jag höra alla era erfarenheter/åsikter om Biolight. Postiva och negativa. Är främst intresserad av hur det fungerar på... 2
Svar
26
· Visningar
26 278
Senast: ac79
·
Foder & Strö Är det någon här som har en häst med allergi i form av urtikaria mot någon viss grässort? Förra sensommaren reagerade min häst på något...
Svar
14
· Visningar
2 867

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka