Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Vad ger ni era? Tänker främst på de som är mellan 2-3 år. Dela med er, är nyfiken hur ni gör:D
2
Svar
31
· Visningar
7 123
Senast: MagicaDeHex
·
Hästvård Intressant, borde ju i så fall gälla för samtliga levande kroppar? (Även djur) :) Artikel SVD.se-Våra kroppar är levande nätverk...
Svar
3
· Visningar
916
Senast: kryddelydd
·
Foder & Strö här i australien så blötlägger man allt kraftfoder och blandar med Chaff (hackat lucern hö eller nått sånt) varför? och varför är det...
Svar
18
· Visningar
4 046
Senast: Bowman
·
Hästvård Min nordsvensk kliar sönder manen :mad: Hon har kliat hela vinter egentligen men inte så farligt, men nu har dom en väldigt bra bräda...
Svar
6
· Visningar
1 201
Senast: ainasoja
·
Hästvård Min häst har fått en slemlösande medicin utskriven pga hosta. När jag läser på den fastklistrade lappen på förpackningen står det att...
2
Svar
23
· Visningar
4 664
Senast: juvelen
·
Hästvård Jag är fruktansvärt missnöjd med "min" veterinärs insats på min häst och överväger starkt att bestrida fakturan då denna egentligen...
Svar
16
· Visningar
5 819
Senast: Sar24BB66
·
B
Hästvård Nu vill jag höra alla era erfarenheter/åsikter om Biolight. Postiva och negativa. Är främst intresserad av hur det fungerar på...
2
Svar
26
· Visningar
26 256
Senast: ac79
·
Foder & Strö Är det någon här som har en häst med allergi i form av urtikaria mot någon viss grässort? Förra sensommaren reagerade min häst på något...
Svar
14
· Visningar
2 864
Foder & Strö Japp, jag vet att jag är tidigt ute, men redan nu ska jag reservera hö för vintern 2013-2014 :D Vill inte riskera att stå där utan hö i...
2
Svar
22
· Visningar
7 017
Senast: Sundbro
·
Hästvård Kan man använda en vanlig människo-termometer till häst? Om man knyter fast ett balsnöre så den inte kan försvinna.
2
Svar
25
· Visningar
10 983
Hästvård Hej. Har tidigare använt Swift, men nu har det ju slutats säljas... så vad ska man nu änvända?? Tips på bra flugmedel?? // Niikon92
2 3
Svar
45
· Visningar
9 817
Senast: pemi
·
Hästvård Jag har stått i samma stall i 5 år nu men haft en annan hage hela tiden. Den hagen har jag skött om och mockat hela tiden så den har...
2 3
Svar
41
· Visningar
11 142
Senast: Madick
·
Foder & Strö Är palsternacka farligt för hästar? )Lisa
Svar
1
· Visningar
1 896
Senast: Tixi
·
Hästvård Har fyra ettåriga unghingstar på lösdrift. Började i måndags att stalla in dom för att de ska vänja sig att stå en och en och för att...
2
Svar
21
· Visningar
7 615
Senast: Ela
·
Hästvård Vårat sto är skodd runt om och det har hon varit i 4 år nu, innan dess gick hon som avelssto och hade bara skor fram men då reds hon...
Svar
4
· Visningar
1 254
Senast: MayGrace
·
Foder & Strö Var tvungen att köpa annat hösilage nu eftersom bonden hade slut. Finns ingen analys på det, och tycker det känns lite "onödigt" att ta...
Svar
2
· Visningar
842
Senast: Latest
·
Hästvård Jag har en ponny som skos runt om året om. Han är aldrig öm och jag kan trava och galoppera på hårda "grusvägar". Men vissa vägar har...
Svar
18
· Visningar
3 564
Senast: raggsock
·
Hästvård Som rubriken lyder, hur fixar man till en snygg cobman på sin welsh cob? Jag vet knappt ens vad det är, men har fåt tipset att frisera...
Svar
13
· Visningar
2 113
Senast: Boll
·
Foder & Strö Har två pojkar i stallet som jag behöver få upp i vikt..( en 4 åring hbl och en 10 årig lusitano) Det är dom ända som får hö i stallet...
2
Svar
26
· Visningar
4 755
Senast: rebeckasff
·
Hästvård Hej! Har lite funderingar och tänkte höra om det är någon som har en häst med förträngning i luftvägarna. Vi har en ponny som enligt...
Svar
4
· Visningar
919
Senast: glance
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka