När släpper ni ut hästarna "på heltid"?

Sv: När släpper ni ut hästarna "på heltid"?

Våra kan inte gå ute dygnet runt, våran sto trivs inte att vara ute när det är mörkt, hon blir stressad och springer ut från hagen, hon har nog varit med om något när hon var yngre, så fort det börjar bli mörkt vill hon in men vi tränar henne och det går bättre och bättre för henne så vi hoppas att vi nästa sommar kan ha dom ute hela dygnet =)

Om min kommer ut på bete så blir det 14 Juni eller däromkring! :)

Vi har låtit våra hästar gå ute dygnet runt sen i helgen. De går i en hage med gräs, dock inte tillräckligt för att de ska klara sig på det så de stödfodras med hö och ev. kraft. Planerat att flytta över dem till beteshagen om någon vecka. Vi har vindskydd i alla hagar.

Min kommer få gå ut i stallets lösdrift i helgen. Hon kommer dock ha fri tillgång till hö och möjlighet att gå in i vindskydd. Tanken är att hon ska få gå där hela sommaren.

"Mina" har gått ute sedan 1,5-2 månad, först på lösdrift med ligghall, sedan denna veckan i en av sommarhagarna. Nu är det ju varmt ute och gräset växer så det knakar :)
Det finns gott om träd i hagen. Inget stödfoder utan bara det som finns att beta. Det är en stor hage för bara 2, lättfödda, hästar så de klarar sig utmärkt på det gräs som finns, gammalt gräs men med en hel del nytt som sticker upp. Mossig skogshage typ.

Vi får se om våra får gå ute dygnet runt i år eller inte beror lite på fång ponnyn och hur mycket bete som kommer upp. Plus att den ena hatar att vara ute när det är mörkt och har svårt att slappna av!

hej!
Det beror på vilket väder det är men jag har alltid nästan hästarna ute( dygnet runt).
Hästar är gjorda för att gå fritt ute!!! ;)

Mina har gått första natten ute inatt.
Det är i den här tiden de kan gå ute om nätterna, på sommaren har vi sån mygginvasion att de måste in över kvällen (kan ibland släppas igen sent på natten).
Så tyvärr kan de bara gå ut strönätter innan myggsäsongen börjar.. :(

*KL*

Min åkte ut igår på heltid :D
Nu är 6 utav stallets 10 hästar ute på heltid.

Kl

Mina går ute hela dygnet sen ca en vecka tillbaka, när värmen kom :). De går dock i vinterhagen fortfarande, lite gräs tittar fram men det betas snabbt ner. De har fri tillgång på hö, o det finns gott om träd. Räknar med att de kanske får komma in några nätter om det regnar blåser, araben är lite frusen av sig.

Liknande trådar

Övr. Katt Tanken har hela tiden varit att Kjellie och Miss Li ska få gå in och ut som de vill. Vi har köpt en kattlucka som borde komma idag och...
Svar
11
· Visningar
1 775
Senast: Luff
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 990
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Jag har ett ”litet” problem som jag behöver få hjälp att tänka kring. Min häst måste flytta ganska omgående, av olika skäl. Jag har...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
9 289
Senast: Masse
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 514
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka