Bakdelsproblem utan hälta bak?

Sv: Bakdelsproblem utan hälta bak?

Ja. Men oftast får man ett kortare, stumt, stelare steg på hästen.
Mitt sto hade efter en mindre transportolycka problem med höfterna, detta blev bra efter några ET behandlingar, hon var aldrig halt. Men hade stora problem med att bära sej bak och hålla galoppen. Samt att hon var lite snubblig/tappade ett bakben ibland.

Mvh Domino_s

Ja, det kan den. Min granne har en häst som blev avlivad förra sommaren. Hon visade ingen hälta, men dock var hon bara en sällskapshäst.

Kl

Kul att läsa uppdatering. Håller tummarna för att hon fortsätter vara hel nu!

Hoppas det går bra med din häst nu!
Jätteintressant läsning då jag själv upplever likanande problem med min medryttarhäst. Hon hade en böjprovsreaktion högt bak i höstasmen vid återbesök för någon månad sen (som jag äntligen fått ägaren att gå med på) var hon ren, likaså vid longerprov. Hade det varit min häst hade jag velat undersöka vidare och röntga men ägaren nöjde sig med detta. Dock finns ju problemet med tappade bakben och en väldigt tydlig snedhet vid ridning kvar. Har tagit ut kiro en gång som hittat rejäla låsningar i länden. Tyvärr har jag inte märkt någon större förbättring efter behandling, kanske krävs det som någon skrev sprutning av si-leden.

Den här tråden har iaf fått mig att inse att jag inte lär kunna göra något mer för att få medryttarhästen frisk, dags för mig att ge upp. :cry:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har hamnat i ett dilemma där jag sålde en häst för ett halvår sedan som köparen nu vill häva. Grejen hör till att hästen har... 2
Svar
27
· Visningar
3 997
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 632
Hästvård Min islandshäst har haft återkommande skador ända sedan jag köpte honom för 2 år sedan. Innan jag köpte honom har han bara gått på bete...
Svar
14
· Visningar
727
Hästvård Ja, som rubriken säger - någon som varit med om det? Dvs att en hovböld i sig kan leda till utslag på böjprov? Åkte in på klinik med...
Svar
13
· Visningar
1 055
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • En tråd om bäddar
  • Oseriös avel 2023