Sv: Bakdelsproblem utan hälta bak?
Du låter mycket förnuftig tycker jag
Det säger ju sig självt att kan man inte hitta felet på hästen så kan man ju inte behandla. Om 2 vettar redan har undersökt hästen och inte hittat ngt, så tror jag inte det hjälper att ta hästen till en tredje vet (utgår ifrån att de som har tittat på hästen är hästvettar..).
Har vart med om flera hästar som inte har visat ngt på vet. undersökning som du beskriver, men där ägarna har filmat hästen när problemet har funnits och så har vetten i varje fall kunnat få en hum om hur det ser ut och kanske en ledtråd till vart en röntgenbild ska tas eller vart UL ska utföras. Så filma på du!
Tycker också du ska sätta dig ner och kolla på hur symmetrisk hästen är, som en annan skrev, snett bäcken/eller bog/skuldra kan vara orsaken till att hästen går konstigt men inte är halt.
Två veterinärer väldigt oberoende av varandra har klämt på hästen och tittat på henne under rörelse. Det är väldigt frustrerande, men jag kan faktiskt ha förståelse för att de inte kan bota det de inte ser. Därför hoppas jag på att kunna få det på film, för att faktiskt kunna visa vad det är hon gör. Det finns ju liksom ingen garanti att nästa veterinär ska förstå vad jag menar heller.
Du låter mycket förnuftig tycker jag
Har vart med om flera hästar som inte har visat ngt på vet. undersökning som du beskriver, men där ägarna har filmat hästen när problemet har funnits och så har vetten i varje fall kunnat få en hum om hur det ser ut och kanske en ledtråd till vart en röntgenbild ska tas eller vart UL ska utföras. Så filma på du!
Tycker också du ska sätta dig ner och kolla på hur symmetrisk hästen är, som en annan skrev, snett bäcken/eller bog/skuldra kan vara orsaken till att hästen går konstigt men inte är halt.