Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hejsan! Tänkte höra med er här på forumet innan jag vänder mig till en veterinär i falla att någon vet vad min häst kan tänkas ha...
Svar
1
· Visningar
1 195
Senast: clovergirl
·
Foder & Strö Hej! Har ett eng. fullblod på 20 år som jag har haft i nästan ett år, han var mager redan när han kom och jag har fortfarande inte fått...
Svar
9
· Visningar
7 887
Senast: Ninis
·
Hästvård Fick hem en häst på prov som i stort alltid varit frisk, 8 år. Han har blivit jagad i hagen en hel del men nu är det rätt lugnt. Idag...
Svar
2
· Visningar
902
Senast: HannaZ
·
Foder & Strö Hej! Någon som vet hur mkt havre hippo bas innehåller? Har inte säcken kvar och hittar ingen info på nätet. Tack på förhand...
Svar
2
· Visningar
1 126
Foder & Strö Hej! Har en islandshäst på åtta år som jag tycker börjar bli lite åt det tunnare hållet. Nu är det kanske ingen panik eftersom de snart...
Svar
2
· Visningar
985
Hästvård Rider en 7årig c-ponny åt en äldre man som föder upp hästar. Hon ska nu få sitt första föl (ca 14 juni). Hon har nu fått bulor på magen...
Svar
3
· Visningar
4 075
Senast: hpetersson
·
Hästvård Ligger tråden fel får moderator flytta på den, visste inte riktigt vart den ska vara. Undrar helt enkelt vad skillnaden är på dessa...
2
Svar
34
· Visningar
13 551
Senast: rubytoo
·
Hästvård Går i köptankar av en häst med långa tår o låga trakter, skodd för 4 v sen o ändå så lång i tån? Vilka nackdelar innebär detta, antar...
Svar
2
· Visningar
1 642
Senast: skuggi
·
Foder & Strö Jag har hört att Hösilage egentligen är Ensilage, fast torrare. Att "Hösilage" bara är ett påhittat ord för torrare Ensilage. Stämmer...
Svar
5
· Visningar
1 071
Senast: a1agnlju
·
Hästvård Jag har en ettåring på lösdrift, han kom dit i dec och varje gång jag hälsat på har han varit lös i magen (1gg/mån). I Februari såg han...
Svar
4
· Visningar
838
Foder & Strö Funderar på att testa gurkmeja till min dam med stela leder. Men, kan jag köpa den som man hittar i kryddhyllan, och hur mycket...
Svar
8
· Visningar
7 296
Senast: vinkelina
·
Hästvård Min krake står inackorderad för tillfället. Alltid nollat på träckprov sen jag köpte honom. Tanken har varit att han ska in i en flock...
Svar
3
· Visningar
859
Senast: Pancakes
·
Hästvård Nu vill jag veta allt om lösa benbitar. Vilka raser(om några) har större risk? Hur tidigt kan de upptäckas? Hur brukar de visa sig...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
10 147
Senast: skuggi
·
Hästvård Åh varför kan inte hästar prata??? :( Så fort jag ska sadla min häst så stryker han bak öronen och trampar med bakbenen precis som att...
Svar
2
· Visningar
847
Senast: gucci
·
Hästvård hej min isis har en hård liten knöl på vänster framben. hon reagerar inte när man trycker på den och hon är inte varm eller ngt. hon...
Svar
2
· Visningar
790
Senast: CurlySue
·
Hästvård Hej, jag har några frågor angående hasledsgallor som jag inte har hittat något svar på här på forumet. Hur vanligt är det att gallor i...
Svar
8
· Visningar
1 608
Senast: Domino_s
·
P
Foder & Strö Han är i mkt bra form, som vi då vill att han ska behålla ;) Vad kan vi ge i typ förebyggande syfte för tex leder. Nypon? Nypon/björk...
Svar
3
· Visningar
1 119
Senast: MiaMaria
·
  • Låst
Hästvård Idag hade stallkamraten uppe en halvny (hon har haft honom innan för flera år sedan) hovslagare för att verka och sko hennes häst...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
22 131
Foder & Strö Krafft släpper ett nytt foder som heter Max Balance, för hästar som har känslig mage! Nån som vet om de ut kommit i butik ännu eller...
2
Svar
21
· Visningar
4 279
Senast: spaderÄss
·
Hästvård Vad är er inställning till det? Någon som har provat och mot vad? Har ni fått lyckade resultat? // Elsa;) (En tvivlare, men som inte...
Svar
10
· Visningar
1 262
Senast: Aliil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Orolig katt i bil
  • Kattbilder #10