Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vad är er inställning till det? Någon som har provat och mot vad? Har ni fått lyckade resultat? // Elsa;) (En tvivlare, men som inte...
Svar
10
· Visningar
1 262
Senast: Aliil
·
Hästvård Hej! Jag har ett gammalt islandssto som har knottallergi. Nu börjar det ju bli vår och jag undrar om det kan vara dags nu eller...
Svar
5
· Visningar
927
Senast: lil-sis
·
Hästvård Min häst har något konstigt på karlederna på bakhovarna som jag hoppas ni kan hjälpa mig med. Det ser ut som att pälsen har skavts...
Svar
9
· Visningar
1 347
Senast: diabla
·
Hästvård Mitt femåriga fullblod har fått massa bulor på nosryggen, den största uppe till vänster fick han för rätt länge sen...
Svar
1
· Visningar
2 635
Senast: Eme_liie
·
Hästvård Jag är så himla kluven med min lilla fjant som fyller ett i år. Han är än så länge skötsam och enkel att ha och göra med enligt...
Svar
5
· Visningar
1 033
Senast: nullo-modo
·
Hästvård Ja alltså min fråga är om det finns något som har med möjligen rygg eller höft att göra på häst som i typ veterinär eller vård...
Svar
5
· Visningar
1 098
Senast: Linaaa
·
Hästvård Är det någon som provat den? Är en hel sula, som dock är annorlunda konstruerad än vanliga, och ska ge mer grepp samt att de har en...
2 3
Svar
40
· Visningar
10 799
Hästvård Jag var iväg på en kurs för ett tag sedan och tränaren sa då till mig att det verkade som att pållen hade lite problem med...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 031
Senast: nypet
·
Hästvård Önskar få er syn på vidare behandling. Sto som tävlar MSV dressyr som har råkat ut för dålig hovslagare. Nu skodd var 5 vecka på klinik...
Svar
0
· Visningar
1 366
Senast: Millanberg
·
Hästvård Vilket boxunderlag är det allra bästa till en häst med kronisk bronkit?
Svar
9
· Visningar
1 281
Senast: MonteRose
·
Hästvård Jag och en stallkamrat diskuterade i stallet om fång och hovar. Hen sa att en häst i stallet hade haft fång för längesen pga hur hästens...
Svar
14
· Visningar
5 286
Senast: MayGrace
·
Hästvård Eftersom hästen skavde av sig en del man i somras (nej det har inte vuxit ut, om någon minns min gamla tråd) så tog jag saxen och...
Svar
1
· Visningar
854
Senast: Gimlan
·
Hästvård Hej. Jag har en 10 årig kallblodsvalack hemma på prov för eventuellt köp. Han är inte tävlad och har gått i hage som sällskap o körd...
Svar
9
· Visningar
3 921
Senast: skuggi
·
Hästvård Hej! Min häst har fått en massa massa små "sår" främst under magen men går upp mot sidorna och på benen lite. Det är bara en massa...
Svar
6
· Visningar
1 350
Senast: supersonic
·
Hästvård Min ponny har nu fått ett mystiskt skav på manken som jag inte har någon aning om vart det kommer ifrån, det är liksom en hårlös fläck...
Svar
3
· Visningar
842
Senast: caballus
·
Hästvård Vi har en liten ponny som blev halt i veckan. Tog ut hovslagaren, men det var ingen hovböld. Åkte och gjorde Ul och det såg ut som en...
Svar
2
· Visningar
957
Hästvård Hej på er kloka människor. Jag behöver hjälp med en fråga. Finns det något sätt man kan använda sig av för att inte en häst man säljer...
2
Svar
31
· Visningar
3 883
Senast: ameo
·
Hästvård Min häst har fått diagnosen cysta i lårbenet. Han är ordentligt halt och cystan har brustit så att vätskan rinner ut i knäleden och...
Svar
8
· Visningar
2 758
Senast: Madde_W
·
Hästvård Fick tillbaka svar på träckprovet idag och det visade sig att min häst hade 2750(!!!!) EPG blodmask. Att det är väldigt mycket förstår...
2
Svar
32
· Visningar
6 327
Senast: MalanMjöl
·
Foder & Strö Det här blir förstås en väldigt knepig fråga eftersom alla hästar är olika men i alla fall. Hur mycket behöver man öka på med foder vid...
Svar
6
· Visningar
1 606
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka