Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej! Mitt 9-åriga sto har blivit väldigt aggressiv mot andra hästar. Hon hade en sån period i höstas också och fick då en kur...
Svar
9
· Visningar
1 987
Senast: Luleå
·
Hästvård Kan det ha ett samband med patellaupphakning eller vara ett symptom på detta? Om det bara sker ibland alltså. Vad finns annars för...
Svar
2
· Visningar
3 166
Senast: singer
·
Foder & Strö Ni som har mikromineralanalys på ert grovfoder; Vad har ni för järninnehåll i ert grovfoder? Hade varit jätteintressant att se hur...
Svar
7
· Visningar
1 224
Senast: Centaur
·
Hästvård Ja, i fredags när min 21-åriga haflingervalack hade sin pillesnopp ute (vilket inte är ofta) såg jag att den var väldigt röd längst ner...
Svar
13
· Visningar
6 164
Hästvård Hej! Jag har i snart tre månader ridit en ponny som: * Inte alltid vill stå still vid sadling * Alltid vill snurra runt när man...
Svar
6
· Visningar
1 386
Hästvård Efter ett besök till vet igår är det konstaterat att min häst har hasledsinflammation bb och är nu ordinerad skrittmotion 20 min/dag...
Svar
0
· Visningar
973
Senast: Pettsson
·
Hästvård Ge mig era bästa tips! Bakben och svans är mer gula än vita. Vad ska man tvätta med? Såpa, skimmelschampo, balsam?
2 3 4
Svar
60
· Visningar
13 555
Senast: Pancakes
·
Hästvård Hade ni köpt en häst som haft fraktur på korsbenet(nu läkt), men som enl veterinär säger "antagligen" inte har ngn betydelse för...
Svar
7
· Visningar
2 529
Senast: mooi
·
Hästvård Vad säger ni generellt om hur en sträckning ska behandlas? Massage eller inte? Hur mycket rörelse? Har naturligtvis tagit hjälp av...
Svar
1
· Visningar
1 101
Senast: Linnea_
·
Hästvård Hej! Jag hade ingen aning om vart jag skulle sätta denna tråd, hoppas den är rätt...jag tog och övade att knoppa manen på mitt duktiga...
2
Svar
33
· Visningar
12 237
Senast: Ninnurur
·
Hästvård Min nya häst har börjat blivit lite tokig när jag rider. Kunde inte förstå vad felet var, men har en teori. När jag hoppar upp på henne...
Svar
9
· Visningar
1 956
Senast: clubman
·
Foder & Strö Håller nu på med att kolla på hur mycket det skulle kosta att ha en egen häst, kostnader på veterinär, stallplats och foder. Hästen jag...
Svar
10
· Visningar
1 773
Senast: MonteRose
·
S
Hästvård Hej! (Om inte tråden ligger rätt får ni flytta på den) Här tänkte jag att man kunde lägga ut sina hästskötar tips! Sådana som...
18 19 20
Svar
382
· Visningar
58 681
Senast: Sar24BB66
·
Foder & Strö Främst riktat till er med flera hästar. Ja, som sagt.. Hur många olika fodermedel använder ni? Tar både onödigt med plats och känns...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 332
Senast: Sined
·
Foder & Strö Mitt sto dricker massor, vissa dagar nästan 50 liter! Nu står hon på boxvila så jag kan kontrollera vad just hon dricker, men har...
Svar
8
· Visningar
1 396
Senast: lady_vip
·
Hästvård Det är med stora tårar som jag skriver det här :( Min fina fina, gyllegula oturs cob har gjort det igen. Började som 3åring med en...
Svar
16
· Visningar
2 694
Senast: hemlig10
·
Hästvård Min häst har till höger om pannluggen konstiga sår. Det hela börja med när hon kom till mig så hade hon en kal fläck på ca ½ dm där...
Svar
5
· Visningar
1 161
Hästvård Hej, skulle vilja ha flera infallsvinklar på vårt problem. Bakgrund Islandshäst, 12 år haft Ilischios med efterföljande fång sommar...
Svar
13
· Visningar
2 363
Senast: Masel
·
Hästvård Hur funkar det när ni rider era eksemhästar på sommaren? Har ni täcke/huvan på?
Svar
10
· Visningar
1 090
P
Foder & Strö Att ge hästen extra olja för hud och hårrem funkar ju, men vad är det för dokumenterade skillnader?? Linfröolja, vetegroddsolja...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 239
Senast: MonteRose
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka