Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Svar
4
· Visningar
1 099
Senast: pinky
·
Foder & Strö Vilka musli foder finns det för digivande sto? Stoet i fråga gillar inte alls pellets och behöver ett smakligt foder.
2
Svar
20
· Visningar
2 407
Senast: Camigween
·
Hästvård Känner mig deppad, har varit på jakt efter häst i vår, varit på flera olika ställen. På alla utom ett ställe hade hästarna så små hagar...
Svar
13
· Visningar
2 022
Senast: AnnaKarinA
·
Hästvård Idag upptäcktes det att flertalet hästar(två stall 3 i varje som är drabbade) hade feber. 3 äldre hästar, 1 som kom hem från...
Svar
4
· Visningar
1 692
Senast: Mitrolle
·
Hästvård Jag har en ponny som fick fång för några vintrar sen av för mycket hö (så gott som obegränsad fri tillgång) och för lite motion. I...
Svar
8
· Visningar
2 116
Foder & Strö Söker ett foder som har lågt sockerinnehåll OCH får hästen att gå upp i vikt. Han är 25 år, halvblod, med bra tänder och vi har ett...
Svar
19
· Visningar
2 311
Senast: Apollo
·
Hästvård Idioten som bodde här förut har slängt glas PRECIS överallt:rage: Har plockat och plockat, och är skräckslagen för att hästarna ska...
Svar
15
· Visningar
4 407
Senast: Buck
·
Foder & Strö Hej, Hur skulle ni göra i min sits? 2 hästar i stallet till hösten. Höet jag brukar köpa har för lite protein och för mycket mj...
Svar
9
· Visningar
1 456
Senast: mackan
·
Hästvård Veterinären är på väg, men jag undrar om någon har förslag på vad som kan vara fel på vår shettis. Imorse hade hon rymt men stod...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
13 858
Senast: smedsussie
·
Hästvård Vad tror ni om detta? För ca tre veckor sedan märkte jag att min häst var motvillig till att trava och gallopera. När han travade så...
2 3
Svar
40
· Visningar
8 449
Senast: skuggi
·
Hästvård Hej alla! Hoppas jag kan få några vettiga svar härifrån ! Har en welshcob 20 år alltid varit pigg & glad. För ca 1 månad sen hände...
Svar
6
· Visningar
1 222
Senast: Sar24BB66
·
Hästvård Har ni några tankar eller erfarenheter om detta? Min häst är sedan ett par månader tillbaka diagnostiserad med ringkota (kronisk...
Svar
4
· Visningar
5 104
Senast: singer
·
Hästvård Jag har med några kompisar diskuterat det här med att avskilja ungar från sina mödrar. Vi pratade först och främst om betesdjur...
Svar
13
· Visningar
1 931
Senast: Winni
·
Foder & Strö Har hämtat rykande färska broschyrer med nya analyser på dodson &horrells alla färdigfoder :D
2 3 4
Svar
70
· Visningar
8 572
Hästvård Har två hästar med återkommande problem med bärrandsröta (trots god hovvård). En idé slog mig häromdagen, hade man kunnat använda...
Svar
3
· Visningar
1 590
Senast: Masse
·
Hästvård Snart är ju eksemsäsongen här och därför undrar jag vilka produkter ni tycker är bäst till era eksemhästar? Jag har aldrig ägt eller...
2
Svar
39
· Visningar
4 129
Senast: ainasoja
·
Hästvård Min lilla dam har idag troligen fått en hovböld. Jag upptäckte det hela ungefär 14.40 och det är lögn i helvete att få tag i en...
Svar
8
· Visningar
1 979
Hästvård Tänke höra vad ni har för erfarenhet av svår mugg och rasp, vilket blivit som "lymfangit", men efter själva läkningen av såren från...
Svar
16
· Visningar
7 811
Senast: axel
·
Foder & Strö Nån som vet skillnaden mellan dessa (förutom innehållet)? Ger man dem för olika problem? Har ett sto och har inte problemet att jag...
Svar
2
· Visningar
1 348
Senast: sthu
·
Hästvård Ja som rubriken säger så kickat mitt sto en hel del med bakbenen, framför allt med höger bak. Det började i höstas när vi bytte stall...
Svar
3
· Visningar
917
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka